Ordinul 121/2011 – privind modificarea si completarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale pentru relatia cu comunitatile locale aduce modificari la articolele: Art. 13 , Art. 18 , Art. 19


 

 Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


O 252/2010 – …..  Regulament – ….. Art. 13

Direcţia generală îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale care vizează domeniile de competenţă şi are următoarele atribuţii generale:

a) elaborează strategii, programe şi proiecte, în domeniile de competenţă;

b) asigură convergenţa documentelor formulate pentru problematicile comunităţilor locale, adoptate de structurile aflate în coordonarea secretarului de stat pentru comunităţi locale;

c) coordonează activităţile compartimentelor pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice din instituţiile prefectului;

d) are rol de reprezentare pe domeniile de specialitate, potrivit competenţelor;

e) iniţiază şi elaborează spre aprobare proiecte de acte normative pentru reglementarea domeniului său de activitate.

f) are rol de organism intermediar pentru implementarea Ariei de concentrare 4 – Îmbunătăţirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“;

g) pentru ducerea la îndeplinire a sarcinilor care îi revin în calitate de organism intermediar în vederea implementării Ariei de concentrare 4 – Îmbunătăţirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“, colaborează cu Unitatea naţională de coordonare (UNC), reprezentată de Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

modificat de
Ordin nr. 121/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru relaţia cu comunităţile locale, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 252/2010 din 16 iunie 2011, M. Of. 451/2011 ;


O 252/2010 … Regulament …. Art. 18

Direcţia pentru dezvoltare locală îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legale care vizează domeniile de competenţă şi are următoarele obiective de realizat, derivate din obiectivul prevăzut la art. 12 lit. b):

a) modernizarea şi dezvoltarea continuă a serviciilor comunitare de utilităţi publice, precum şi a infrastructurii tehnicoedilitare aferente, în concordanţă cu angajamentele asumate de România prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană cu privire la acest domeniu;

b) creşterea accesibilităţii şi calităţii furnizării/prestării serviciilor comunitare de utilităţi publice prin eficientizarea sistemului de monitorizare şi evaluare pe bază de indicatori de performanţă;

c) încadrarea şi conformarea, la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale, la valorile impuse de normele specifice de mediu în spiritul dezvoltării durabile;

d) dezvoltarea economico-socială locală/regională prin stimularea înfiinţării şi dezvoltării parcurilor industriale şi acordarea de ajutoare de stat;

e) reducerea disparităţilor economico-sociale între regiuni prin elaborarea de strategii, programe şi proiecte pentru investiţii de dezvoltare locală pe domeniile de competenţă;

f) crearea şi perfecţionarea continuă a cadrului legislativ şi instituţional pe domeniile de competenţă.

g) implementarea Ariei de concentrare 4 – Îmbunătăţirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.“

modificat de
Ordin nr. 121/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru relaţia cu comunităţile locale, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 252/2010 din 16 iunie 2011, M. Of. 451/2011 ;


O 252/2010 … Regulament …. Art. 19

Direcţia pentru dezvoltare locală îndeplineşte următoarele atribuţii specifice, fiind constituite colective de lucru, pe linii de muncă:

1. Unitatea centrală pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice:

a) monitorizarea şi evaluarea implementării măsurilor Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice;

b) coordonarea şi sprijinirea metodologică a autorităţilor administraţiei publice locale pentru elaborarea şi adoptarea propriilor strategii privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi a planurilor de implementare aferente acestora;

c) monitorizarea şi evaluarea realizării măsurilor din planurile anuale de implementare a Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice;

d) coordonarea aplicării în teritoriu a măsurilor cu impact asupra serviciilor comunitare de utilităţi publice adoptate la nivel central şi verificarea transpunerii acestora la nivelul strategiilor locale şi al planurilor de implementare aferente;

e) promovarea la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale a procedurilor şi mecanismelor de accesare a fondurilor comunitare şi a metodologiilor privind întocmirea documentelor de programare şi a cererilor de finanţare;

f) elaborarea planurilor de acţiune şi a măsurilor guvernamentale privind modernizarea şi dezvoltarea pentru domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice;

g) dezvoltarea şi administrarea unei baze de date privind dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor comunitare de utilităţi publice;

h) asigurarea, la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, a asistenţei şi consultanţei pentru stabilirea programelor de investiţii cu finanţare internă/externă în cadrul cărora acestea sunt eligibile;

i) verificarea, la solicitarea autorităţilor administraţiei publice locale, a încadrării investiţiilor publice de interes local în strategiile locale şi regionale de dezvoltare a infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor comunitare de utilităţi publice, precum şi a posibilităţii utilizării Fondului de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului în cazul imposibilităţii accesării altor programe de investiţii cu finanţare internă/externă;

j) reglementarea sau participarea la reglementarea domeniilor serviciilor comunitare de utilităţi publice şi asigurarea transpunerii şi armonizării acquis-ului comunitar împreună cu celelalte ministere, precum şi cu alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale responsabile/interesate;

k) coordonarea şi sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale pentru elaborarea şi aprobarea strategiilor proprii privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice şi a planurilor de implementare aferente;

l) fundamentarea, pe baza planurilor de implementare a strategiilor locale, a Planului multianual de dezvoltare a serviciilor comunitare de utilităţi publice şi supunerea spre analiză şi avizare Comitetului de monitorizare;

m) coordonarea aplicării în teritoriu a măsurilor adoptate la nivel central pentru îndeplinirea obligaţiilor României ce decurg din calitatea de stat membru al Uniunii Europene şi a programelor operaţionale sectoriale cu impact asupra serviciilor comunitare de utilităţi publice;

n) colaborarea cu celelalte instituţii şi organisme care au rol în implementarea măsurilor şi programelor finanţate din fonduri comunitare;

o) coordonarea activităţilor compartimentelor pentru monitorizarea serviciilor comunitare de utilităţi publice din instituţiile prefectului;

p) informarea periodică a Comitetului de monitorizare asupra stadiului implementării Strategiei naţionale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice, prin prezentarea de rapoarte, analize, informări, sinteze;

q) asigurarea secretariatului tehnic al Comitetului de monitorizare.

2. Mediu – dezvoltare durabilă:

a) monitorizarea operatorilor centralelor de termoficare aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale, în domeniul lucrărilor de investiţii de mediu efectuate, al respectării normelor europene specifice de mediu – calitatea aerului, limitarea emisiilor de poluanţi în aer provenite de la instalaţiile mari de ardere, de la instalaţiile EU-ETS, respectarea plafoanelor de emisii atribuite, realizarea măsurilor şi respectarea valorilor-limită de emisie prevăzute în Programul naţional de reducere a emisiilor de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi, prevenirea şi controlul integrat al poluării, schimbările climatice, conformarea şi depozitarea deşeurilor de zgură şi cenuşă;

b) monitorizarea implementării la nivel local a normelor europene specifice de mediu – directivele privind deşeurile depozitarea deşeurilor, deşeurile provenite din ambalaje şi deşeuri de ambalaje, deşeurile rezultate din construcţii şi demolări, deşeuri din echipamente electrice şi electronice, zgomotul ambiental;

c) asigurarea transpunerii directivelor specifice de mediu în legislaţia naţională împreună cu autorităţile centrale competente;

d) elaborarea şi promovarea actelor normative de protecţie a mediului, dezvoltare durabilă, împreună cu instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale;

e) monitorizarea nivelului de accesare a fondurilor structurale şi fondurilor de coeziune pentru domeniul vizat;

f) reprezentarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform ariei de competenţă, în grupurile de lucru, colectivele de lucru, la acţiunile organizate de instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale;

g) colaborarea cu celelalte ministere, precum şi cu alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale la întocmirea şi avizarea proiectelor de acte normative, la actualizarea bazelor de date, evidenţelor, sintezelor.

3. Relaţia cu partenerii de dialog social, cu societatea civilă şi cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale şi pentru monitorizarea asociaţiilor de proprietari/locatari:

a) asigură consultarea şi dialogul permanent pe domeniul serviciilor de interes general cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, în baza prevederilor Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 521/2005;

b) asigură contactul şi dialogul cu partenerii de dialog din domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice şi cu societatea civilă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, respectiv ale Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

c) îndrumă şi acordă asistenţă tehnică de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale şi asociaţiilor de proprietari, respectiv de locatari;

d) colaborează cu ministerele de resort pentru elaborarea actelor normative necesare aplicării Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările ulterioare;

e) organizează şi participă la întâlniri şi consultări cu structurile asociative ale asociaţiilor de proprietari/locatari în vederea îmbunătăţirii legislaţiei şi a modului în care sunt aplicate actele normative în vigoare referitoare la asociaţiile de proprietari;

f) reprezintă Ministerul Administraţiei şi Internelor, conform ariei de competenţă, în grupurile de lucru, colectivele de lucru, la acţiunile organizate de instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale;

g) colaborează cu celelalte ministere, precum şi cu alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale la întocmirea şi avizarea proiectelor de acte normative, la actualizarea bazelor de date, evidenţelor, sintezelor.

4. Asociaţii de dezvoltare intercomunitară:

a) monitorizarea constituirii, organizării şi funcţionării asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru şi a statutului-cadru ale asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilităţi publice;

b) elaborarea cadrului juridic necesar înregistrării, organizării şi funcţionării asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară care au ca obiect de activitate servicii comunitare de utilităţi publice;

c) îndrumarea şi asistarea autorităţilor administraţiei publice locale în constituirea, înregistrarea, organizarea şi managementul asociaţiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate servicii comunitare de utilităţi publice, inclusiv prin elaborarea şi difuzarea unor ghiduri şi instrucţiuni;

d) reprezentarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, conform ariei de competenţă, în grupurile de lucru, colectivele de lucru, la acţiunile organizate de instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale;

e) colaborarea cu celelalte ministere, precum şi cu alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale la întocmirea proiectelor de acte normative, la actualizarea bazelor de date, evidenţelor, sintezelor şi a documentelor de politici publice.

5. Parcuri industriale şi ajutor de stat:

a) verifică cererile pentru acordarea titlurilor de parc industrial şi documentaţiile aferente în vederea îndeplinirii condiţiilor legale şi înaintează conducerii ministerului spre aprobare propunerile de acordare a titlului de parc industrial;

b) monitorizează parcurile industriale şi realizează anual analiza evoluţiei principalilor indicatori ai obiectivelor politicii parcurilor industriale;

c) colaborează cu autorităţile administraţiei publice locale şi centrale, cu organele de specialitate ale acestora, cu agenţiile pentru dezvoltare regională, cu camerele de comerţ şi industrie pentru implementarea politicii în domeniul parcurilor industriale;

d) formulează puncte de vedere cu privire la aplicarea legislaţiei în domeniul parcurilor industriale;

e) formulează propuneri de răspuns la interpelările sau întrebările deputaţilor şi/sau ale senatorilor în domeniul parcurilor industriale şi ajutorului de stat;

f) formulează puncte de vedere pentru proiectele de acte normative care pot avea impact anticoncurenţial şi propune modificarea acelora care au un asemenea efect;

g) verifică aspectele legate de măsurile de ajutor de stat, prevăzute în cererile pentru acordarea titlului de parc industrial, precum şi în cele pentru confirmarea eligibilităţii proiectelor, conform schemei de ajutor de stat regional acordat pentru investiţiile realizate în parcurile industriale, aprobată prin Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 296/2007;

h) elaborează şi promovează scheme de exceptare de la obligaţia notificării, precum şi informări privind măsurile de ajutor de stat care intră în domeniul de aplicare al exceptărilor pe categorii de la obligaţia de notificare sau pentru ajutoarele de minimis;

i) colaborează cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei în vederea respectării regulilor comunitare în domeniul ajutorului de stat;

j) asigură relaţionarea cu autorităţile administraţiei publice locale, în vederea monitorizării ajutorului de stat şi urmăririi condiţiilor de acordare a măsurilor de sprijin;

k) centralizează datele privind măsurile de ajutor de stat pentru care Ministerul Administraţiei şi Internelor are calitatea de furnizor şi la cererea Consiliului Concurenţei, pentru unităţile administrativ-teritoriale.

6. Strategii, proiecte, programe, investiţii şi dezvoltare locală:

a) elaborează sau participă la elaborarea de strategii, politici, planuri de acţiune, programe, proiecte şi proceduri în domeniul de activitate al direcţiei, precum şi la implementarea, monitorizarea şi actualizarea acestora, în scopul îmbunătăţirii permanente;

b) monitorizează, controlează şi evaluează activităţile şi performanţele aferente implementării de programe, proiecte, politici, strategii şi proceduri;

c) îndeplineşte atribuţiile care îi revin direcţiei din rolul de iniţiator, implementator sau partener în proiecte şi programe;

d) pe durata derulării programelor de investiţii publice în domeniile din aria de competenţă, finanţate din fonduri europene şi împrumuturi de la instituţiile financiare internaţionale, poate acţiona, potrivit atribuţiilor delegate de autorităţile de management al instrumentelor structurale, ca organism intermediar;

e) reprezintă Ministerul Administraţiei şi Internelor, conform ariei de competenţă, în grupurile de lucru, colectivele de lucru, la acţiunile organizate de instituţiile guvernamentale şi neguvernamentale;

f) colaborează cu celelalte ministere, precum şi cu alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale la întocmirea proiectelor de acte normative, la actualizarea bazelor de date, evidenţelor, sintezelor şi a documentelor de politici publice.

7. Tehnico-legislativă:

a) asigură documentarea tehnică şi legislativă pentru activităţile specifice direcţiei;

b) analizează şi avizează din punct de vedere juridic activităţile direcţiei;

c) îndrumă autorităţile administraţiei publice locale şi aparatul de specialitate al acestora în aplicarea corectă şi unitară a prevederilor legale referitoare la domeniile din competenţa direcţiei şi în îndeplinirea atribuţiilor ce le sunt conferite prin lege;

d) participă la elaborarea actelor normative aferente domeniului de competenţă şi monitorizează respectarea procedurilor privind consultarea partenerilor de dialog social şi a societăţii civile şi a procedurilor privind transparenţa decizională;

e) acordă consultanţă pentru soluţionarea petiţiilor, memoriilor şi sesizărilor adresate direcţiei şi răspunde de legalitatea acestora;

f) monitorizează soluţionarea documentelor, cu respectarea şi încadrarea în prevederile actelor normative referitoare la liberul acces la informaţiile publice;

g) asigură evidenţa tuturor documentelor de intrare/ieşire, precum şi arhivarea corespunzătoare a acestora.

8. Implementarea Ariei de concentrare 4 – Îmbunătăţirea mediului înconjurător din cadrul „Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“:

a) asigurarea informării şi a promovării Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a proiectelor, a oportunităţilor de finanţare şi a condiţiilor de accesare a finanţării;

b) punerea la dispoziţia publicului a informaţiilor privind criteriile de evaluare şi selecţie ale proiectelor;

c) asigurarea accesului potenţialilor beneficiari/beneficiarilor la informaţii referitoare la cerinţele privind publicitatea şi informarea la nivel de proiect;

d) elaborarea şi actualizarea unei baze de date referitoare la proiectele de succes şi diseminarea celor mai bune practici;

e) diseminarea materialelor informative/promoţionale;

f) lansarea cererilor de propuneri de proiecte şi colectarea propunerilor de proiecte;

g) acordarea de asistenţă solicitanţilor pentru dezvoltarea propunerilor de proiecte, inclusiv a părţii aferente solicitării de asistenţă financiară în cadrul Facilităţii de pregătire a Proiectului;

h) verificarea respectării cerinţelor pe care propunerile de proiecte trebuie să le îndeplinească (conformitate administrativă şi eligibilitate);

i) organizarea Comitetului de selecţie a proiectelor;

j) verificarea, în cazul fiecărei propuneri de proiect, a posibilităţii de recuperare de către solicitant a taxei pe valoarea adăugată, prin examinarea declaraţiilor depuse de solicitanţi în acest scop;

k) verificarea, în cazul fiecărei propuneri de proiect, a respectării regulilor specifice ajutorului de stat;

l) evaluarea tehnico-financiară a propunerilor de proiecte depuse, care poate fi realizată în cadrul unui proces de consultare cu ministerele de resort relevante;

m) verificarea existenţei în bugetele solicitanţilor a sumelor necesare implementării proiectelor, în conformitate cu legislaţia şi procedurile naţionale;

n) verificarea lipsei cazurilor de dublă finanţare a oricărei părţi a proiectelor din orice altă sursă de finanţare, prin verificarea unei declaraţii depuse de către solicitanţi în acest scop, parte a propunerilor de proiect;

o) transmiterea către UNC a listei proiectelor recomandate pentru finanţare, a listei proiectelor respinse şi a listei proiectelor de rezervă, însoţite de rapoartele de evaluare aferente şi de deciziile comitetelor de selecţie;

p) informarea solicitanţilor asupra acceptării sau respingerii propunerilor de proiecte, în urma verificărilor şi evaluărilor efectuate;

q) informarea solicitanţilor cu privire la rezultatul procesului de selecţie, după aprobarea de către partenerii elveţieni a listei finale a proiectelor propuse pentru finanţare;

r) semnarea, alături de UNC şi de Consiliul Federal Elveţian, a acordurilor de proiect, precum şi a amendamentelor la aceste acorduri;

s) pregătirea şi semnarea, alături de UNC şi Autoritatea executivă (AE), a acordurilor de implementare pentru proiectele de monitorizarea cărora este responsabil, precum şi a amendamentelor la aceste acorduri;

ş) asigurarea transmiterii către UNC a documentelor elaborate în cadrul procedurii de achiziţie publică, în vederea transmiterii lor partenerilor elveţieni;

t) supravegherea şi coordonarea implementării proiectelor şi efectuarea verificărilor necesare;

ţ) monitorizarea realizării obiectivelor şi a rezultatelor aferente proiectelor coordonate;

u) monitorizarea indicatorilor fizici, financiari şi de performanţă privind implementarea proiectelor coordonate;

v) monitorizarea realizării calendarului de achiziţii;

w) stabilirea, împreună cu agenţiile executive, a amendării procesului de implementare a proiectelor agreate, în limitele definite în acordurile semnate;

x) asigurarea arhivării tuturor documentelor relevante referitoare la proiectele implementate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse pentru 10 ani de la finalizarea proiectelor;

y) elaborarea şi transmiterea către UNC a unui plan anual de implementare a proiectelor;

z) raportarea către UNC, la solicitarea acestei structuri, a evoluţiei implementării proiectelor;

aa) colectarea, verificarea şi aprobarea rapoartelor intermediare şi a rapoartelor finale şi transmiterea lor către Autoritatea de plată (AP), împreună cu cererile de plată completate de AE. Aceste rapoarte vor fi transmise şi UNC, în scop de informare;

bb) colectarea, verificarea şi aprobarea rapoartelor intermediare care nu însoţesc cereri de plată şi a rapoartelor anuale şi transmiterea lor către UNC şi, în scop de informare, către AP;

cc) transmiterea către UNC şi Autoritatea de audit (AA) a rapoartelor de audit financiar, elaborate şi transmise, în prealabil, de către organizaţiile externe de audit, în conformitate cu prevederile acordurilor de proiect;

dd) transmiterea anuală, către UNC şi AA, a unui extras cuprinzând concluziile şi recomandările tuturor rapoartelor de audit ale proiectelor monitorizate;

ee) colectarea cererilor de plată completate de către AE, împreună cu documentele justificative (facturi sau documente cu valoare echivalentă), în vederea validării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor;

ff) verificarea facturilor sau a documentelor cu valoare echivalentă primite din partea AE, respectiv a realităţii, regularităţii şi legalităţii documentelor transmise, precum şi a eligibilităţii costurilor cuprinse în cererile de plată;

gg) certificarea facturilor sau a documentelor cu valoare echivalentă şi transmiterea către AP a facturilor ori a documentelor cu valoare echivalentă certificate, împreună cu cererile de plată aferente;

hh) furnizarea UNC, AP, AA şi altor instituţii cu rol de control a informaţiilor necesare verificărilor financiare;

ii) verificarea asigurării părţii de cofinanţare, în conformitate cu acordul de proiect;

jj) verificarea neregulilor şi raportarea lor către UNC;

kk) participarea la misiunile de control pentru investigarea neregulilor, la solicitarea UNC sau a AA;

ll) verificarea capacităţii instituţionale a beneficiarilor;

mm) realizarea de verificări administrative din punct de vedere tehnic, inclusiv verificarea conformităţii dosarului cererilor de plată transmise de AE;

nn) realizarea de verificări la faţa locului ale stadiului fizic al lucrărilor executate, inclusiv verificarea rapoartelor intermediare, anuale şi finale şi, respectiv, a documentelor-suport.

modificat de
Ordin nr. 121/2011 – privind modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Direcţiei generale pentru relaţia cu comunităţile locale, aprobat prin Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 252/2010 din 16 iunie 2011, M. Of. 451/2011 ;


 Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie