In M. Of. 361/2011 a fost publicat ORDINUL Nr. 1.984/2011 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.


MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE

ORDIN Nr. 1.984/2011

privind stabilirea criteriilor pentru condiţionarea înregistrării în scopuri de TVA

M.Of. nr. 361 din 24.05.2011

În baza prevederilor art. 153 alin. (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:

Art. 1

Prezentul ordin stabileşte criteriile pe baza cărora se condiţionează înregistrarea în scopuri de TVA a societăţilor comerciale care sunt înfiinţate în baza Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care sunt supuse înmatriculării la registrul comerţului şi care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal.

Art. 2

(1) Persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. a) şi c) din Codul fiscal şi care sunt supuse înmatriculării la registrul comerţului trebuie să depună la organele fiscale competente o anexă la declaraţia de menţiuni, conform modelului stabilit în anexa nr. 1, care serveşte la evaluarea intenţiei şi a capacităţii persoanelor respective de a desfăşura activităţi economice ce implică operaţiuni taxabile şi/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum şi operaţiuni pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate dacă taxa ar fi deductibilă în cazul în care aceste operaţiuni ar avea locul în România. Anexa se completează cu ajutorul programului informatic de asistenţă pus la dispoziţie de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi care poate fi descărcat de pe pagina de internet www.anaf.ro

(2) În sensul prezentului ordin, prin organ fiscal competent se înţelege organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana impozabilă ori în evidenţa căruia aceasta este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe.

Art. 3

Criteriile în funcţie de care se condiţionează înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile prevăzute la art. 1 sunt:

a) persoana impozabilă nu se află în situaţia prevăzută la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în situaţia de a nu desfăşura la sediul social sau la sediile secundare activităţi economice. Pentru a dovedi că persoana impozabilă nu se află în această situaţie, anexa la declaraţia de menţiuni trebuie să fie însoţită de un certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului din care să rezulte fie că persoana impozabilă îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip, fie că persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani;

b) niciunul dintre administratorii şi/sau asociaţii 1 persoanei impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal şi nici persoana impozabilă însăşi nu au înscrise în cazierul fiscal infracţiuni şi/sau faptele prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

c) criteriul care face obiectul verificării faptice, privind existenţa spaţiului destinat sediului social/domiciliului fiscal şi, după caz, sediilor secundare declarate, care să corespundă obiectului de activitate pe care persoana impozabilă intenţionează să o desfăşoare/o desfăşoară;

d) criteriile de evaluare prevăzute în anexa nr. 2.

Art. 4

În scopul soluţionării solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, organele fiscale competente procedează după cum urmează:

a) realizează controlul documentar privind criteriile prevăzute la art. 3 lit. a) şi b) la sediul administraţiei fiscale, pe baza documentelor prezentate de persoana impozabilă sau de reprezentantul legal al acesteia, după caz, ori pe baza evidenţelor proprii ale organului fiscal, astfel:

1. verifică în termen de 3 zile lucrătoare de la data depunerii declaraţiei de menţiuni şi a anexei nr. 1 criteriul prevăzut la art. 3 lit. a). Dacă, drept urmare a verificării efectuate, rezultă că persoana impozabilă nu desfăşoară activităţi economice la sediul social/domiciliul fiscal sau la sediile secundare, în condiţiile prevederilor art. 15 alin. (1) din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, persoana impozabilă nu este înregistrată în scopuri de TVA, fără a se mai efectua verificarea celorlalte criterii. În cazul persoanelor impozabile care nu se află în situaţia descrisă mai sus se consideră că acest criteriu este îndeplinit şi se poate proceda la verificarea celorlalte criterii;

2. verifică în cadrul termenului prevăzut la pct. 1 criteriul prevăzut la art. 3 lit. b). Dacă persoana impozabilă care solicită înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal ori, după caz, asociaţii şi/sau administratorii 1 acesteia au înscrise în cazierul fiscal infracţiuni ori faptele prevăzute la art. 2 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, persoana impozabilă nu este înregistrată în scopuri de TVA, fără a se mai efectua verificarea celorlalte criterii. În cazul persoanelor impozabile care nu se află în situaţia descrisă mai sus se consideră că acest criteriu este îndeplinit şi se poate proceda la verificarea celorlalte criterii;

3. în situaţia în care, ca urmare a controlului documentar privind criteriile prevăzute la art. 3 lit. a) şi b), organele fiscale competente stabilesc că persoana impozabilă nu poate fi înregistrată în scopuri de TVA, comunică solicitantului, conform art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală, decizia privind respingerea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, precum şi motivaţia care stă la baza respingerii;

b) după efectuarea controlului documentar privind criteriile prevăzute la art. 3 lit. a) şi b) şi numai în cazul persoanelor impozabile ale căror solicitări de înregistrare în scopuri de TVA nu au fost respinse ca urmare a acestui control, solicită în scris organului fiscal competent cu efectuarea controlului faptic, în maximum 24 de ore de la data finalizării controlului documentar, să verifice existenţa faptică a spaţiului aferent sediului social şi, după caz, a sediilor secundare declarate, care să corespundă obiectului de activitate pe care persoana impozabilă intenţionează să o desfăşoare/o desfăşoară. În acest scop, organul fiscal competent cu efectuarea controlului faptic, în termen de 4 zile lucrătoare de la primirea solicitării, efectuează o cercetare la faţa locului, în condiţiile art. 57 din Codul de procedură fiscală;

c) în situaţia în care s-a stabilit că persoana impozabilă a îndeplinit criteriile prevăzute la art. 3 lit. a)–c), verifică în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii declaraţiei de menţiuni şi a anexei nr. 1 criteriile de evaluare prevăzute în anexa nr. 2. După analiza criteriilor de evaluare stabilite în anexa nr. 2, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat prin care se va stabili punctajul obţinut de persoana impozabilă. Dacă punctajul obţinut conform criteriilor prevăzute în anexa nr. 2 este mai mic de 45 de puncte, persoana impozabilă nu este înregistrată în scopuri de TVA.

Art. 5

(1) Prin organ fiscal competent cu efectuarea controlului faptic, prevăzut la art. 3 lit. c), se înţelege Garda Financiară, în calitate de structură a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. În sensul prezentului ordin, decizia de aprobare sau de respingere a înregistrării în scopuri de TVA trebuie emisă în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data depunerii declaraţiei de menţiuni şi se comunică solicitantului conform art. 44 din Codul de procedură fiscală.

(2) Din procesul-verbal întocmit ca urmare a controlului faptic trebuie să rezulte dacă persoana impozabilă îndeplineşte sau nu criteriul prevăzut la art. 3 lit. c). În situaţia în care se constată că persoana impozabilă nu îndeplineşte criteriul prevăzut la art. 3 lit. c), din procesul-verbal trebuie să rezulte, pe lângă rezultatul cercetării la faţa locului, şi propunerea Gărzii Financiare ca persoana impozabilă respectivă să nu fie înregistrată în scopuri de TVA. Organul fiscal competent emite decizia privind respingerea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, care cuprinde în mod obligatoriu şi motivaţia respingerii, potrivit reglementărilor procedurale în vigoare.

(3) În situaţia în care din procesul-verbal de cercetare la faţa locului întocmit de Garda Financiară rezultă că este îndeplinit criteriul prevăzut la art. 3 lit. c), organul fiscal competent va proceda la analiza criteriului prevăzut la art. 3 lit. d), în conformitate cu prevederile art. 4 lit. c).

(4) În situaţia în care se constată că este îndeplinit criteriul prevăzut la art. 3 lit. d), organul fiscal competent emite decizia privind aprobarea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit reglementărilor procedurale în vigoare.

(5) În situaţia în care se constată că nu este îndeplinit criteriul prevăzut la art. 3 lit. d), organul fiscal competent emite decizia privind respingerea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, care cuprinde în mod obligatoriu şi motivaţia respingerii, potrivit reglementărilor procedurale în vigoare.

Art. 6

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin unităţile sale teritoriale, va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 7

Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 8

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu


 ANEXA Nr. 1

ANEXĂ

la declaraţia de menţiuni pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea conform art. 153 alin. (1) lit. a) şi c) din Codul fiscal

Anul    
     
Societatea  
   
Codul de înregistrare fiscală    
     
Domiciliul fiscal  
   
Telefon    
     
Fax    
     
E-mail    

1. Spaţiul cu destinaţie de sediu social

□ a) în proprietate sau în cadrul unui contract de leasing financiar;

□ b) închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an;

□ c) închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an;

□ d) stabilit temporar la sediul profesional al avocatului

Nr. documentului de deţinere legală a spaţiului cu destinaţie de sediu social  

Se va anexa copia documentului din care rezultă deţinerea legală a spaţiului cu destinaţie de sediu social.

2. Deţineţi spaţii cu destinaţia de sedii secundare declarate?

□ Da □ Nu

3. Spaţii cu destinaţia de sedii secundare deţinute

a) în proprietate sau în cadrul unui contract de leasing financiar;

b) închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an;

c) închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an

Nr. crt. Tipul deţinerii legale a spaţiului cu destinaţie de sediu secundar Nr. documentului de deţinere legală a spaţiului cu destinaţie de sediu secundar
     
     
     

Se vor anexa copii de pe documentele din care rezultă deţinerea legală a spaţiului/spaţiilor cu destinaţie de sedii secundare declarate.

4. Există asociaţi şi/sau administratori *) care au detinut/detin calitatea de asociat şi/sau administrator la alte societăţi

a) lichidate;

b) la care a fost declanşată procedura insolvenţei;

c) în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului.

Nr. crt. Codul de identificare fiscală a asociaţilor/administratorilor Denumirea/Numele şi prenumele asociaţilor/administratorilor Codul fiscal al societăţii Denumirea societăţii Situaţia societăţii
           
           
           

5. Există asociaţi şi/sau administratori *) care au înscrise în cazierul fiscal fapte de natura contravenţiilor ori există societăţi la care aceştia au mai deţinut calitatea de asociaţi/administratori care au înscrise în cazierul fiscal fapte de natura contravenţiilor.

Nr. crt. Codul de identificare fiscală a asociaţilor/administratorilor Denumirea/Numele şi prenumele asociaţilor/administratorilor Codul fiscal al societăţii Denumirea societăţii
         
         
         

6. Specificaţi numele şi prenumele tuturor administratorilor *) , care dintre aceştia sunt cetăţeni UE şi care sunt cetăţeni non-UE, iar în cazul cetăţenilor non-UE, care dintre aceştia deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu completările ulterioare.

Nr. crt. Codul de identificare fiscală a asociaţilor/administratorilor Denumirea/Numele şi prenumele asociaţilor/administratorilor Cetăţeni UE/non-UE Deţine/Nu deţine viză de lungă şedere în România
         
         
         

Se vor anexa copii legalizate ale documentelor de identitate ale administratorilor.

Mă oblig ca până la data comunicării deciziei de aprobare sau respingere a înregistrării în scopuri de TVA să nu desfăşor activităţi economice constând în operaţiuni taxabile din punct de vedere al TVA în România. **)

Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele din această declaraţie sunt corecte şi complete.

Semnătura reprezentantului legal al solicitantului

……….

Număr de înregistrare ca operator de date cu caracter personal 759

ANEXA Nr. 2

CRITERII DE EVALUARE

Nr. crt. Indicatori Punctaj
1. SEDIUL  
1.1. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este în proprietatea persoanei impozabile sau este utilizat în cadrul unui contract de leasing financiar.  
1.2. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi nu există spaţii cu destinaţie de sedii secundare declarate.  
1.3. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an.  
1.4. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an.  
1.5. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt în proprietatea persoanei impozabile sau sunt utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar.  
1.6. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an, iar spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt în cel puţin două dintre următoarele situaţii:

– în proprietatea persoanei impozabile sau utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar;

– închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an;

– închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an.

 
1.7. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an şi nu există spaţii cu destinaţie de sedii secundare declarate.  
1.8. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an.  
1.9. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an.  
1.10. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt în proprietatea persoanei impozabile sau sunt utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar.  
1.11. Spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an, iar spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt în cel puţin două dintre următoarele situaţii:

– în proprietatea persoanei impozabile sau utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar;

– închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an;

– închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an.

 
1.12. Sediul social/Domiciliul fiscal este stabilit temporar la sediul profesional al avocatului, conform prevederilor Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare.  
2. SOCIETĂŢI LICHIDATE  
2.1. Niciunul dintre administratori şi/sau asociaţi *) nu a deţinut calitatea de administrator sau asociat la societăţi care au fost lichidate.  
2.2. Cel puţin unul dintre administratori şi/sau asociaţi *) a deţinut calitatea de administrator sau asociat la societăţi care au fost lichidate.  
3. SOCIETĂŢI LA CARE A FOST DECLANŞATĂ PROCEDURA INSOLVENŢEI  
3.1. Niciunul dintre administratori şi/sau asociaţi *) nu deţine calitatea de administrator sau asociat la societăţi la care a fost declanşată procedura insolvenţei.  
3.2. Cel puţin unul dintre administratori şi/sau asociaţi *) deţine calitatea de administrator sau asociat la societăţi la care a fost declanşată procedura insolvenţei.  
4. SOCIETĂŢI AFLATE ÎN INACTIVITATE TEMPORARĂ LA REGISTRUL COMERŢULUI  
4.1. Niciunul dintre administratori şi/sau asociaţi *) nu deţine calitatea de administrator sau asociat la societăţi care se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului potrivit legii.  
4.2. Cel puţin unul dintre administratori şi/sau asociaţi *) deţine calitatea de administrator sau asociat la societăţi care se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului potrivit legii.  
5. CONTRAVENŢII  
5.1. Niciunul dintre administratori şi/sau asociaţi *) şi niciuna dintre societăţile la care aceştia au mai deţinut calitatea de asociat şi/sau administrator nu au înscrise în cazierul fiscal fapte de natura contravenţiilor  
5.2. Cel puţin unul dintre administratori şi/sau asociaţi *) ori cel puţin una din societăţile la care aceştia au mai deţinut calitatea de asociat şi/sau administrator are înscrise în cazierul fiscal fapte de natura contravenţiilor.  
6. ADMINISTRATORI CETĂŢENI NON-UE  
6.1. Toţi administratorii *) sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni UE.  
6.2. Toţi administratorii *) sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi toţi sau o parte deţin viza de lungă şedere în România, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare OUG 194/2002.  
6.3. Toţi administratorii *) sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi nu deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002.  
6.4. O parte dintre administratori *) sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi toţi sau o parte deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002.  
6.5. O parte dintre administratori *) sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi nu deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002.  

Instrucţiuni pentru acordarea punctajului aferent criteriilor de evaluare

Se va acorda un punctaj între 0 şi 10 puncte pentru fiecare dintre criteriile de evaluare.

Pentru evaluarea criteriilor cuprinse la nr. crt. 2–5 este necesară analizarea informaţiilor respective pentru o perioadă de 10 ani care precedă datei la care solicită înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile.

Informaţiile cu privire la deschiderea procedurii de insolvenţă necesare pentru evaluarea criteriului 3 se solicită de compartimentul de specialitate compartimentului juridic din cadrul organului fiscal competent.

Criteriul nr. 1

Situaţia nr. 1.1

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este în proprietatea persoanei impozabile sau este utilizat în cadrul unui contract de leasing financiar, indiferent dacă există spaţii cu destinaţie de sedii secundare declarate, se acordă 10 puncte.

Situaţia nr. 1.2

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat, ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi nu există spaţii cu destinaţie de sedii secundare declarate, se acordă 1 punct.

Situaţia nr. 1.3

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an, se acordă un punct.

Situaţia nr. 1.4

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an, se acordă 3 puncte.

Situaţia nr. 1.5

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare sunt în proprietatea persoanei impozabile ori sunt utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar, se acordă 6 puncte.

Situaţia nr. 1.6

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an, iar spaţiile cu destinaţie de sediile secundare declarate sunt în cel puţin două dintre următoarele situaţii:

1. în proprietatea persoanei impozabile sau utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar;

2. închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an;

3. închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an, se acordă punctajul astfel:

– pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se acordă un punct;

– pentru spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate se calculează ponderea spaţiilor secundare aflate în una dintre situaţiile prevăzute la pct. 1, 2 sau 3 în totalul spaţiilor cu destinaţie de sedii secundare şi se înmulţeşte, după caz, cu 5 în prima situaţie, cu 2 în a doua situaţie şi cu 0 în cea de-a treia situaţie. Rezultatele acestor înmulţiri se calculează cu două zecimale, prin rotunjire la cea mai apropiată sutime. Apoi rezultatele se adună şi rezultatul final se rotunjeşte la numărul întreg cel mai apropiat.

Exemplu: o persoană impozabilă deţine spaţiul cu destinaţie de sediu social închiriat pe o perioadă de 6 luni şi 7 spaţii cu destinaţie de sedii secundare declarate, dintre care două spaţii în proprietate, 3 spaţii închiriate pe o perioadă egală sau mai mare de un an şi un spaţiu închiriat pe o perioadă mai mică de un an.

Punctajul pentru criteriul 1 în cazul acestei persoane impozabile se va calcula astfel:

– pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se acordă un punct;

– pentru cele două spaţii cu destinaţie de sedii secundare aflate în proprietatea persoanei se efectuează următorul calcul: 2/7 × 5 = 1,43;

– pentru cele 3 spaţii cu destinaţie de sedii secundare închiriate pe o perioadă egală sau mai mare de un an se efectuează următorul calcul 3/7 × 2 = 0,86;

– pentru spaţiul cu destinaţie de sediu secundar închiriat pe o perioadă mai mică de un an se efectuează următorul calcul 1/7 × 0 = 0.

Pentru stabilirea punctajului total se adună punctajul acordat spaţiului cu destinaţie de sediu social cu cele acordate spaţiilor cu destinaţie de sedii secundare şi rezultatul se rotunjeşte la unitate, astfel:

1 + 1,43 + 0,86 + 0 = 3,29

Punctajul acordat în cazul acestei persoane impozabile va fi de 3 puncte.

Situaţia nr. 1.7

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an şi nu există spaţii cu destinaţie de sedii secundare declarate, se acordă 3 puncte.

Situaţia nr. 1.8

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an, se acordă 3 puncte.

Situaţia nr. 1.9

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală ori mai mare de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt închiriate, concesionate sau utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional ori, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare de un an, se acordă 5 puncte.

Situaţia nr. 1.10

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat sau concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală ori mai mare de un an şi toate spaţiile cu destinaţie de sedii secundare sunt în proprietatea persoanei impozabile sau sunt utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar, se acordă 8 puncte.

Situaţia nr. 1.11

Dacă spaţiul cu destinaţie de sediu social este închiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală ori mai mare de un an, iar spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate sunt în cel puţin două dintre următoarele situaţii:

1. în proprietatea persoanei impozabile sau utilizate în cadrul unui contract de leasing financiar;

2. închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală ori mai mare de un an;

3. închiriate, concesionate ori utilizate în cadrul unui contract de leasing operaţional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de un an, se acordă punctajul astfel:

– pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se acordă 3 puncte;

– pentru spaţiile cu destinaţie de sedii secundare declarate se calculează ponderea spaţiilor secundare aflate în una dintre situaţiile de la pct. 1, 2 sau 3 în totalul spaţiilor cu destinaţie de sedii secundare şi se înmulţeşte, după caz, cu 5 în prima situaţie, cu 2 în a doua situaţie şi cu 0 în cea de-a treia situaţie. Rezultatele acestor înmulţiri se calculează cu două zecimale, prin rotunjire la cea mai apropiată sutime. Apoi rezultatele se adună şi rezultatul final se rotunjeşte la numărul întreg cel mai apropiat.

Situaţia nr. 1.12

Dacă sediul social este stabilit temporar la sediul profesional al avocatului, se acordă 0 puncte.

Pentru situaţiile nr. 1.1–1.12 se acordă punctaj numai pentru una dintre situaţiile în care se încadrează solicitantul.

Criteriul nr. 2

Situaţia nr. 2.1

Dacă niciunul dintre administratori şi/sau asociaţi nu a deţinut calitatea de administrator sau asociat la societăţi care au fost lichidate, se acordă 10 puncte.

Situaţia nr. 2.2

Dacă cel puţin unul dintre administratori şi/sau asociaţi a deţinut calitatea de administrator şi/sau asociat:

a) la un număr de 1–3 societăţi care au fost lichidate, se acordă 7 puncte;

b) la un număr de 4–6 societăţi care au fost lichidate, se acordă 5 puncte;

c) la un număr de 7–9 societăţi care au fost lichidate, se acordă 3 puncte;

d) la un număr de 10 sau mai multe societăţi care au fost lichidate, se acordă 0 puncte.

În cazul în care mai mulţi administratori şi/sau asociaţi au deţinut calitatea de administratori şi/ori asociaţi la societăţi care au fost lichidate, la stabilirea punctajului se va avea în vedere numărul total de societăţi lichidate. Dacă mai mulţi administratori şi/sau asociaţi au deţinut calitatea de administratori şi/ori asociaţi la aceeaşi societate, pentru stabilirea punctajului se va considera că fiecare dintre aceştia a avut calitatea de administrator/asociat la o societate lichidată. Exemplu: o persoană impozabilă cu 3 asociaţi solicită înregistrarea în scopuri de TVA. Doi dintre aceştia au fost asociaţi la o altă societate care a fost lichidată. Cel de-al treilea nu a fost asociat/administrator la o altă societate. Numărul de societăţi lichidate se consideră a fi egal cu 2.

Pentru situaţiile nr. 2.1 şi 2.2 se acordă punctaj numai pentru una dintre situaţiile în care se încadrează solicitantul.

Criteriul nr. 3

Situaţia nr. 3.1

Dacă niciunul dintre asociaţi şi/sau administratori nu deţine calitatea de asociat şi/ori administrator la societăţi la care a fost declanşată procedura insolvenţei, se acordă 10 puncte.

Situaţia nr. 3.2

Dacă cel puţin unul dintre asociaţi şi/sau administratori deţine sau a deţinut calitatea de asociat şi/ori administrator:

a) la un număr de 1–3 societăţi la care a fost declanşată procedura insolvenţei, se acordă 7 puncte;

b) la un număr de 4–6 societăţi la care a fost declanşată procedura insolvenţei, se acordă 5 puncte;

c) la un număr de 7–9 societăţi la care a fost declanşată procedura insolvenţei, se acordă 3 puncte;

d) la un număr de 10 sau mai multe societăţi la care a fost declanşată procedura insolvenţei, se acordă 0 puncte.

Pentru situaţiile nr. 3.1 şi 3.2 se acordă punctaj numai pentru una dintre situaţiile în care se încadrează solicitantul.

Criteriul nr. 4

Situaţia nr. 4.1

Dacă niciunul dintre administratori şi/sau asociaţi nu deţine calitatea de administrator ori asociat la societăţi care se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului potrivit legii, se acordă 10 puncte.

Situaţia nr. 4.2

Dacă cel puţin unul dintre asociaţi şi/sau administratori deţine calitatea de asociat şi/sau administrator:

a) la un număr de 1–3 societăţi care se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului potrivit legii, se acordă 5 puncte;

b) la un număr de 4–6 societăţi care se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului potrivit legii, se acordă 3 puncte;

c) la un număr de 7–9 societăţi care se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului potrivit legii, se acordă 2 puncte;

d) la un număr de 10 sau mai multe societăţi care se află în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului potrivit legii, se acordă 0 puncte.

Pentru situaţiile nr. 4.1 şi 4.2 se acordă punctaj numai pentru una dintre situaţiile în care se încadrează solicitantul.

Criteriul nr. 5

Situaţia nr. 5.1

Dacă niciunul dintre asociaţi şi/sau administratori şi/ori niciuna dintre societăţile la care aceştia au mai deţinut calitatea de asociat şi/sau administrator nu au înscrise în cazierul fiscal fapte de natura contravenţiilor, se acordă 10 puncte.

Situaţia nr. 5.2

Dacă cel puţin unul dintre asociaţi şi/sau administratori şi/ori cel puţin una dintre societăţile la care aceştia au mai deţinut calitatea de asociat şi/sau administrator are înscrise în cazierul fiscal fapte de natura contravenţiilor prevăzute la lit. B din anexa la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 31/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă O puncte.

Criteriul nr. 6

Situaţia nr. 6.1

Dacă toţi administratorii sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni UE, se acordă 10 puncte.

Situaţia nr. 6.2

În situaţia în care toţi administratorii sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi toţi ori o parte deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002:

– dacă toţi administratorii sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002, se acordă 10 puncte;

– dacă o parte din administratori sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora nu deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002 punctajul se determină înmulţind cu 10 ponderea persoanelor care deţin viză în numărul total al administratorilor. În situaţia în care cifra rezultată este urmată de zecimale aceasta se rotunjeşte la numărul întreg cel mai apropiat.

Situaţia nr. 6.3

Dacă toţi administratorii sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi nu deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002, se acordă 0 puncte.

Situaţia nr. 6.4

Dacă o parte din administratori sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi toţi ori o parte deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002:

– dacă toţi administratorii sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora, care sunt cetăţeni non-UE, deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002, se acordă 10 puncte;

– dacă o parte din administratori sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora, care sunt cetăţeni non-UE, nu deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002, se procedează astfel:

1. se înmulţeşte cu 10 ponderea administratorilor care nu deţin viză în numărul total al administratorilor (UE şi non-UE). În situaţia în care cifra rezultată este urmată de zecimale, aceasta se rotunjeşte la numărul întreg cel mai apropiat;

2. punctajul final se determină scăzând din punctajul maxim de 10 puncte punctajul obţinut ca urmare a calculului de la pct. 1. Exemplu: o persoană impozabilă are 4 administratori, 2 cetăţeni UE şi 2 non-UE, dintre care unul nu deţine viza de lungă şedere în România. Ponderea administratorilor care nu deţin viza de lungă şedere în România este 1/4. Aceasta se înmulţeşte cu 10, rezultatul fiind de 2,5, care se rotunjeşte la 3. Din punctajul maxim de 10 puncte se scad cele 3 puncte, rezultatul final fiind 7 puncte.

Situaţia nr. 6.5

În situaţia în care o parte dintre administratori sau, după caz, reprezentanţii legali ai acestora sunt cetăţeni non-UE şi nu deţin viza de lungă şedere în România în condiţiile OUG 194/2002 punctajul se determină astfel:

1. se înmulţeşte cu 10 ponderea administratorilor non-UE în numărul total al administratorilor (UE şi non-UE). În situaţia în care cifra rezultată este urmată de zecimale, aceasta se rotunjeşte la numărul întreg cel mai apropiat;

2. punctajul final se determină scăzând din punctajul maxim de 10 puncte punctajul obţinut ca urmare a calculului de la pct. 1.

Pentru situaţiile nr. 6.1–6.5 se acordă punctaj numai pentru una dintre situaţiile în care se încadrează solicitantul.

//