În Monitorul Oficial nr. 934 din 22 noiembrie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Apărării Naționale nr. M.136/2016 pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012.

În extras

Art. I.

Instrucţiunile privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 16 alineatul (2), literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„d) să aibă cel puţin 2 ani vechime în serviciu ca soldaţi/gradaţi profesionişti, calculată de la data finalizării programului de instruire şi până la data începerii cursului de formare pe filiera directă a subofiţerilor în activitate;

e) să aibă în aprecierea de serviciu din ultimii 2 ani calificativul cel puţin «Bun».”

2. La articolul 16 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:

„f) să posede permis de conducere auto categoriile В şi С – numai pentru candidaţii care optează pentru armele «auto», «geniu» şi «tancuri».”

3. La articolul 18, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:

„(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. с), alin. (2) lit. с) şi alin. (3) lit. e), competenţele profesionale ale candidaţilor pentru serviciul muzici militare se evaluează în cadrul probelor de concurs.”

4. La articolul 22, literele b)-d), i)-l) şi o) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„b) copia certificatului de naştere, iar pentru Institutul Medico-Militar, în două exemplare;

c) copia actului de identitate;

d) copia actului de identitate al părinţilor sau întreţinătorilor – numai pentru candidaţii care optează pentru instituţiile de învăţământ liceal militar;

…………………………………………………………

i) copia certificatului de absolvire a ciclului inferior liceal/şcolii profesionale/şcolii de arte şi meserii sau adeverinţă că este în ultimul an de studii – numai în cazul în care aceasta este ultima formă de învăţământ în curs de absolvire/absolvită – doar pentru candidaţii care optează pentru formarea ca soldaţi şi gradaţi profesionişti în activitate;

j) copia diplomei de bacalaureat sau adeverinţa care atestă promovarea de către titular a examenului de bacalaureat ori adeverinţa/certificatul care atestă că acesta este înmatriculat în ultimul ari de studii liceale sau că a absolvit învăţământul liceal;

k) copia certificatului de competenţe profesionale corespunzătoare armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care se organizează cursul de formare pe filiera indirectă a subofiţerilor în activitate, cu excepţia candidaţilor care optează pentru serviciul «Muzici militare»;

I) copia actului de studii sau adeverinţa care atestă promovarea de către titular a examenului de finalizare a ciclului I de studii universitare, domeniul de studii/profilul şi specializarea, sau adeverinţa din care să reiasă că solicitantul a absolvit ciclul I de studii universitare sau este înmatriculat în ultimul an de studii, domeniul de studii/profilul şi specializarea – numai pentru candidaţii care optează pentru formarea pe filiera indirectă a ofiţerilor în activitate;

………………………………………………………….

o) copia permisului de conducere – pentru candidaţii care optează pentru formarea pe filiera directă şi indirectă a subofiţerilor în activitate, armele «auto», «geniu» şi «tancuri» şi pentru candidaţii care optează pentru formarea ca soldaţi şi gradaţi profesionişti în arma «auto» şi pentru specialităţile militare care necesită conducerea tehnicii specifice auto din arma «geniu».”

5.Articolul 26 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 26.

Pentru documentele solicitate în copie, după confruntarea cu documentele originale, copiile respective se certifică, pentru conformitate, pe fiecare pagină, de către ofiţerul/subofiţerul recrutor.”

6.Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 42.

(1) Urmaşii personalului armatei decedat şi copiii personalului armatei încadrat în gradul I, II sau III de invaliditate ca urmare a participării la acţiuni militare pot fi transferaţi sau înscrişi, la cerere, fără examen, la/în instituţiile de învăţământ militar preuniversitar sau universitar, cu respectarea condiţiilor legale, pe baza rezultatelor la învăţătură obţinute în instituţiile civile de învăţământ, dacă au fost declaraţi «Admis» la testele de aptitudini/probele eliminatorii.

(2) Dosarele candidaţilor prevăzuţi la alin. (1) conţin documente doveditoare ale împrejurărilor decesului/producerii invalidităţii, iar pe copertă, la rubrica «Menţiuni suplimentare», se specifică situaţia candidatului, respectiv dacă acesta optează pentru instituţiile de învăţământ militar preuniversitar sau universitar, după caz.

(3) Dosarele prevăzute la alin. (2) sunt înaintate, după finalizare, de către birourile informare-recrutare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare, Direcţiei management resurse umane, pentru avizare, în vederea înscrierii fără examen.

(4) Direcţia management resurse umane trimite dosarele avizate favorabil centrelor zonale de selecţie şi orientare la care sunt arondate birourile informare-recrutare care au întocmit dosarele, în vederea planificării candidaţilor pentru participarea la selecţie.

(5) Dosarele care nu au primit avizul favorabil de la Direcţia management resurse umane sunt returnate birourilor informare-recrutare.

(6) Candidaţii care nu îndeplinesc condiţiile de înscriere fără examen pot continua parcurgerea etapelor de selecţie şi admitere, conform normelor în vigoare.

(7) Centrele zonale de selecţie şi orientare trimit atât Direcţiei management resurse umane, cât şi birourilor informare-recrutare adeverinţele cu rezultatele acestor candidaţi, în termen de 3 zile de la data susţinerii probelor/testelor de selecţie, în vederea întocmirii documentelor necesare, respectiv a anunţării candidaţilor.

(8) Prevederile alin. (1) referitoare la înscrierea, la cerere, fără examen, nu sunt aplicabile Institutului Medico-Militar.”

7. La articolul 49, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„a) candidaţii la programele de formare iniţială în cadrul cărora se desfăşoară activităţi aeronautice militare, precum şi candidaţii pentru profesia de soldat şi gradat profesionist în specialitatea militară «forţe pentru operaţii speciale», la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială «General doctor aviator Victor Anastasiu»;”

8. La articolul 49, litera c) se abrogă.

9.Articolul 75 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 75.

Masterul de conducere interarme se organizează, potrivit cifrelor de şcolarizare aprobate în condiţiile legii, la forma de învăţământ cu frecvenţă şi pentru locuri finanţate de la bugetul de stat şi cuprinde specializările:

a) conducere interarme – forţe terestre;

b) conducere interarme – forţe aeriene;

c) conducere interarme – forţe navale;

d) comunicaţii, tehnologia informaţiei şi apărare cibernetică;

e) management economico-financiar;

f) management logistic.”