În Monitorul Oficial nr. 816 din 17 octombrie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice nr. 1986/2016 privind aprobarea elementului specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție, precum și a regulilor specifice de utilizare a acestuia.


Acces non-stop la legislație actualizată

În Legalis ai acces la toată legislația consolidată a României și legislația UE. Click pentru detalii


În extras

I. Introducere

Statutul de întreprindere socială de inserție se certifică prin acordarea mărcii sociale, care cuprinde certificatul ce atestă statutul de întreprindere socială de inserție, precum și elementul specific de identitate vizuală, care se aplică în mod obligatoriu asupra produselor realizate sau lucrărilor executate ori documentelor care demonstrează prestarea unui serviciu. Elementul specific de identitate vizuală servește la evidențierea produselor, serviciilor sau lucrărilor executate de titularul certificatului față de cele executate de alte entități juridice.

Utilizarea elementului specific de identitate vizuală promovează produse și servicii realizate de persoane aparținând unor grupuri vulnerabile, achiziționarea acestora contribuind la creșterea bunăstării comunității din care provin. Manualul de identitate vizuală pentru elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție cuprinde un sistem de reguli și recomandări de aplicare și dezvoltare a elementului vizual și a semnăturii vizuale a întreprinderii sociale de inserție. Scopul acestui sistem de reguli este de a asigura coerența, stabilitatea și dezvoltarea armonioasă în timp a imaginii întreprinderii sociale de inserție.

Elementul de identitate vizuală poate fi utilizat pe materiale de promovare și informare, fără a fi obligatoriu: file cu antet, cărți de vizită, formulare tipizate, corespondență, comunicări scrise, materiale în format electronic.

Pentru orice alt tip de material care nu se regăsește în acest ghid se vor adapta regulile existente.

II. Utilizarea elementului specific de identitate vizuală

Pentru a-și atinge scopul de a promova imaginea economiei sociale, precum și pentru a diferenția produsele/serviciile/lucrările realizate de o întreprindere socială de inserție față de cele furnizate de alte entități economice prezente pe piață, elementul specific de identitate vizuală trebuie să poată fi rapid identificat, evidențiat și ușor de memorat, respectându-se prevederile prezentului manual.

Activitățile și serviciile prestate de întreprinderile sociale de inserție trebuie să fie evidențiate în mod distinct prin aplicarea elementului specific de identitate vizuală.

Un concept de identitate vizuală unitar susținut de valoarea simbolică a logotipului și de alte elemente grafice întărește, în percepția publicului, imaginea economiei sociale și a întreprinderilor sociale de inserție și promovează activitățile acestor entități juridice.

III. Reguli generale de identitate vizuală

A. Elementul specific de identitate vizuală

Elementul specific de identitate vizuală (sigla) cuprinde elementul grafic (figura 1) și textul „ÎNTREPRINDERE SOCIALĂ DE INSERȚIE”(figura 2) scris cu majuscule, care se va poziționa în partea de jos a elementului grafic, conform figurii 3.

Elementul grafic este cel care produce în mintea publicului asocierea dintre produsele realizate, serviciile prestate, materialele de comunicare ale unei întreprinderi sociale de inserție și activitatea de economie socială propriu-zisă. De aceea este extrem de important ca elementul grafic să fie folosit corect și unitar de către toate întreprinderile sociale de inserție.