În Monitorul Oficial nr. 457 din 25 iunie a.c. a fost publicat Ordinul Ministerului Sănătății nr. 129/2015 pentru aprobarea condiţiilor de recunoaştere a absolvenţilor programului de formare şi perfecţionare pentru evaluatori de spitale, precum şi a celor minimale de păstrare a calităţii de evaluator de spitale.


Cea mai așteptată lucrare a acestui an. Codul de procedură penală. Comentariu pe articole va fi disponibilă în Legalis® din luna iulie. Rezervă acum accesul la acest volum


În extras

Art. 1.

(1) Se pot înscrie în Registrul evaluatorilor de spitale al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor absolvenţii programului de formare şi perfecţionare pentru evaluatori de spitale organizat de instituţie în colaborare cu Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, care nu se află în vreuna dintre situaţiile de incompatibilitate cu activitatea de evaluare de spitale.

(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) care se află temporar în situaţie de incompatibilitate pot îndeplini formalităţile de înscriere în Registrul evaluatorilor de spitale al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor la încetarea situaţiei de incompatibilitate.

(3) În cazul în care situaţia de incompatibilitate survine ulterior înscrierii în Registrul evaluatorilor de spitale al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, evaluatorul în cauză are obligaţia anunţării situaţiei intervenite în termen de maximum 15 zile lucrătoare, în vederea efectuării modificărilor ce se impun.

(4) La înscriere, persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) completează o cerere-declaraţie, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2.

Păstrarea calităţii de evaluator de spitale certificat sau, după caz, recunoscut de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor este determinată de îndeplinirea următoarelor condiţii minimale:

  1. a) plata cotizaţiei anuale;
  2. b) respectarea Codului de conduită a evaluatorilor de spitale înscrişi în Registrul evaluatorilor de spitale al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, aprobat prin Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor nr. 216/2013*);
  3. c) respectarea disponibilităţii declarate de a participa la programul stabilit de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor pentru desfăşurarea întregului proces de evaluare a unităţilor sanitare cu paturi în vederea acreditării (previzită, vizită de evaluare şi postvizită);
  4. d) participarea la programul de perfecţionare continuă organizat de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor în condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.148/2008 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionale ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3.

(1) Cotizaţia anuală prevăzută la art. 2 lit. a) se stabileşte la suma de 200 lei/persoană/an.

(2) Vizarea anuală a legitimaţiei de evaluator de spitale este condiţionată de plata cotizaţiei anuale.

(3) În sensul prezentului ordin, periodicitatea anuală se calculează începând de la data certificării de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor sau, după caz, a înscrierii în Registrul evaluatorilor de spitale al Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor.

(4) Cotizaţia anuală se plăteşte în contul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, cod de identificare fiscală 24609370, cod IBAN RO07TREZ70620G331700XXXX deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucureşti, sau în numerar, prin casieria Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor din Splaiul Independenţei nr. 202A, etaj 7, camera 21, sectorul 6, Bucureşti.

Art. 4.

Nerespectarea condiţiilor prevăzute la art. 2. după caz, conduce la pierderea calităţii de evaluator de spitale.

Art. 5.

(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor nr. 280/2013 privind stabilirea cuantumului taxei individuale aferente programului de instruire a evaluatorilor de spitale certificaţi de către Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, precum şi al taxei anuale de valabilitate a certificatului de evaluator de spitale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 764 din 9 decembrie 2013, cu modificările ulterioare.

(2) Sumele achitate în baza Ordinului preşedintelui Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor nr. 280/2013, cu modificările ulterioare, sunt recunoscute.

Art. 6.

(1) Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1), evaluatorii de spitale, precum şi structurile organizatorice ale Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

(2) Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe pagina de internet a Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, www.conas.gov.ro.