În Monitorul Oficial nr. 151 din 2 martie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 588/2015 al Ministerului Fondurilor Europene privind regimul de depunere a cererilor de plată/cererilor de rambursare de către beneficiarii POSDRU, pentru accelerarea absorbţiei de fonduri, în vederea evitării dezangajării automate a fondurilor alocate României.


Noul Cod civil. Comentariu pe articole. Ediția 2. Adăugită și revizuită – Comandă acum în Legalis®


În extras

Art. 1.

(1) Pentru proiectele a căror implementare s-a finalizat până la data de 23 februarie 2015 inclusiv, beneficiarii POSDRU pot depune, până la data de 31 martie 2015, cereri de plată, în conformitate cu mecanismul cererii de plată, indiferent de valoare, care să conţină facturile pentru livrarea bunurilor/prestarea serviciilor/execuţia lucrărilor recepţionate, facturile de avans în conformitate cu clauzele prevăzute în contractele de achiziţie aferente proiectelor implementate, statele privind plata salariilor, statele/centralizatoarele pentru acordarea burselor, subvenţiilor şi premiilor, dacă acestea au fost angajate în perioada de implementare a proiectului, cu încadrarea în ultimul buget aprobat.

(2) Cererile de rambursare aferente cererilor de plată menţionate la alin. (1) vor fi depuse în termenul menţionat la art. 175 alin. (16) şi (161) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare (maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării de către beneficiar a sumelor virate de către DG AMPOSDRU, dar nu mai târziu de data-limită stabilită prin instrucţiuni emise de Ministerul Fondurilor Europene, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice).

Art. 2.

Pentru proiectele a căror implementare s-a finalizat până la data de 23 februarie 2015 inclusiv, beneficiarii POSDRU vor depune, până la data de 31 martie 2015, toate cererile de rambursare aferente cheltuielilor efectuate, inclusiv cererile finale, dacă nu au fost depuse anterior, cu condiţia ca aceste cheltuieli să fi fost angajate în perioada de implementare a proiectului, cu încadrarea în ultimul buget aprobat. Beneficiarii care au depus deja cererea de rambursare finală, însă mai au cheltuieli efectuate aferente proiectului, le pot solicita la rambursare până la data de 31 martie 2015.

Art. 3.

Beneficiarii care nu se vor încadra în termenele prevăzute la art. 1 şi 2 pentru depunerea cererilor de plată/rambursare vor suporta cheltuielile aferente proiectului din resurse proprii.