În Monitorul Oficial nr. 850 din 21 noiembrie a.c. a fost publicat Regulamentul nr. 25/2014 al Camerei de Comerţ şi Industrie a României privind avizarea, supravegherea, controlul şi sancţionarea activităţii burselor de mărfuri.


Comandă acum cele mai noi volume din Raftul Legalis® – Noul Cod penal și Noul Cod de procedură penală


În extras

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1.

Prezentul regulament cuprinde norme cu privire la condiţiile şi procedura de avizare, supraveghere, control şi sancţionare a burselor de mărfuri, organizate în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 357/2005 privind bursele de mărfuri.

Art. 2.

(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezentul regulament au semnificaţia prevăzută la art. 3 din Legea nr. 357/2005.

(2) Termenele din prezentul regulament sunt calculate pe zile calendaristice.

Art. 3.

(1) Colegiul de conducere al Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), denumit în continuare Colegiul, este autoritatea abilitată să aplice dispoziţiile prezentului regulament, realizând această activitate printr-o Comisie bursieră.

(2) Comisia bursieră (Comisia) este o structură de specialitate ce are rolul de a aviza, de a supraveghea, de a controla şi de a sancţiona activitatea burselor de mărfuri, sens în care va lucra şi va lua decizii în numele şi pe socoteala Colegiului.

(3) Deciziile Comisiei vor fi supuse ratificării Colegiului, prin grija preşedintelui şi a secretarului său, în proxima şedinţă a acestuia.

(4) Comisia se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 357/2005, ale Statutului CCIR şi ale prezentului regulament.

(5) Comisia este compusă din 3 membri titulari şi 2 membri supleanţi, persoane fizice alese de către Colegiu pentru o perioadă de 5 ani, dintre membrii săi, pe baza propunerilor membrilor Colegiului şi cu votul direct al majorităţii simple a celor prezenţi.

(6) Comisia îşi alege un preşedinte din rândul membrilor săi.

(7) Calitatea de membru al Comisiei se pierde:

  1. a) prin demisie;
  2. b) prin revocare de către Colegiu;
  3. c) de drept, în cazul a 3 absenţe nemotivate consecutive la întrunirile Comisiei sau în cazul în care refuză să voteze în cadrul şedinţei, abţinerea neconsiderându-se refuz;
  4. d) prin deces.

(8) În cazul în care un membru titular şi-a pierdut calitatea de membru al Comisiei sau nu poate vota ca urmare a unui

conflict de interese, acesta va fi înlocuit automat de un membru supleant.

(9) Dacă, drept urmare a pierderii calităţii de membru şi a înlocuirilor succesive, Comisia rămâne doar cu un membru titular, adoptarea deciziilor ce cad în competenţa sa se suspendă până la următoarea şedinţă a Colegiului, care va alege o nouă Comisie sau va completa componenţa acesteia, potrivit dispoziţiilor prezentului articol.

Art. 4.

Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii:

  1. a) să coordoneze activitatea Comisiei;
  2. b) să conducă şedinţele Comisiei la care participă;
  3. c) să constate încetarea calităţii de membru al Comisiei;
  4. d) să semneze documentele necesare desfăşurării şedinţei Comisiei (convocare, proces-verbal al şedinţei), precum şi documentele prin care se comunică deciziile Comisiei către societăţile solicitante;
  5. e) să supună ratificării Colegiului deciziile adoptate în cadrul Comisiei, în proxima şedinţă a acestuia.

Art. 5.

Activitatea Comisiei se desfăşoară pe baza următoarelor principii:

  1. a) obiectivitate, în sensul că îşi fundamentează actele emise (decizii, concluzii şi propuneri) pe existenţa unor date obiective;
  2. b) confidenţialitate, în sensul că membrii Comisiei nu vor dezvălui sub nicio formă aspecte legate de activitatea Comisiei;
  3. c) conflict de interese, în sensul că membrii Comisiei vor declara, dacă este cazul, dacă se află în conflict de interese în legătură atribuţiile ce le revin potrivit prezentului regulament;
  4. d) imparţialitate;
  5. e) rol activ, în sensul de a analiza toate aspectele cauzei cu a cărei instrumentare a fost însărcinată.