În Monitorul Oficial nr. 758 din 20 octombrie a.c. a fost publicată Legea nr. 139/2014 privind unele măsuri pentru reorganizarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi a unor structuri aflate în subordinea acestuia.


Comandă acum cele mai noi volume din Raftul Legalis® – Noul Cod penal și Noul Cod de procedură penală


În extras
Art. 1

Reorganizarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi a structurilor din subordinea acestuia se realizează potrivit prezentei legi.

Art. 2

Structurile din subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale supuse reorganizării potrivit prezentei legi, precum şi modalitatea de reorganizare sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege.

Art. 3

(1) Înfiinţarea, organizarea, funcţionarea şi atribuţiile instituţiilor publice rezultate din reorganizarea structurilor prevăzute în anexă, precum şi alte aspecte determinate de aplicarea măsurilor de reorganizare se reglementează prin hotărâri ale Guvernului.

(2) Hotărârile Guvernului prevăzute la alin. (1) se adoptă în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Acestea vor reglementa şi situaţia patrimoniului structurilor reorganizate, în condiţiile legii.

(3) Desfiinţarea structurilor prevăzute la art. 1, potrivit prezentei legi, va produce efecte la data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prevăzute la alin. (1), dar nu mai târziu de 60 de zile de la această dată.

Art. 4

Personalul structurilor care se desfiinţează în urma reorganizării se preia de instituţiile publice la care trece activitatea acestora, în limita numărului maxim de posturi aprobat acestor instituţii, potrivit prevederilor legale, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul instituţiilor publice care preiau activitatea.

Art. 5

(1) Se înfiinţează Autoritatea Naţională Fitosanitară, denumită în continuare Autoritatea, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, finanţată din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

(2) Autoritatea se înfiinţează prin preluarea următoarelor structuri: Laboratorul Central Fitosanitar, Agenţia Naţională Fitosanitară din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, unităţile fitosanitare din cadrul direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti, structuri care se desfiinţează.

(3) Autoritatea se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile structurilor prevăzute la alin. (2).

Art. 6

Patrimoniul Autorităţii se constituie prin preluarea patrimoniului Laboratorului Central Fitosanitar şi a patrimoniilor direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti aferente activităţii unităţilor fitosanitare, pe baza situaţiilor financiare întocmite la data încetării activităţii, potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a protocolului de predare-preluare, încheiat în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prevăzute la art. 3 alin. (1). Autoritatea va prelua de la fiecare direcţie pentru agricultură judeţeană, inclusiv a municipiului Bucureşti, câte un autovehicul, precum şi o şalupă fluvială de la Direcţia pentru Agricultură Tulcea.

Art. 7

(1) În cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se înfiinţează Direcţia monitorizare inspecţii, verificare şi control prin preluarea activităţilor de inspecţie, de verificare şi de control de la direcţiile pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, cu excepţia celor de inspecţie în domeniul zootehniei şi a celor de inspecţie privind activitatea de clasificare a carcaselor din cadrul acestora.

(2) La nivelul fiecărui judeţ şi al municipiului Bucureşti se organizează şi funcţionează, în subordinea structurii nou-înfiinţate prevăzute la alin. (1), un compartiment funcţional.

(3) Structura nou-înfiinţată prevăzută la alin. (1) se subrogă în toate drepturile şi obligaţiile aferente desfăşurării activităţilor de inspecţie, de verificare şi de control ale direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiva municipiului Bucureşti.

(4) Personalul direcţiilor pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti cu atribuţii de inspecţie, de verificare şi de control se preia de către structura nou-înfiinţată prevăzută la alin. (1), conform art. 4.

(5) Patrimoniul direcţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aferent desfăşurării activităţilor de inspecţie, de verificare şi de control, se preia de către structura nou-înfiinţată prevăzută la alin. (1), prin protocol de predare-primire, încheiat în termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului prevăzute la art. 3 alin. (1).