În Monitorul Oficial nr. 628 din 27 august a.c. a fost publicată Hotărârea nr. 7/2014 al Camerei Consultanţilor Fiscali privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.


Citește acum cele mai noi volume din Raftul Legalis® – Noul Cod penal și Noul Cod de procedură penală


În extras

CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

Art. 1.
Examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent se organizează şi se desfăşoară în baza prevederilor art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 2.
(1) Examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent se organizează de către Camera Consultanţilor Fiscali.
(2) Prin ordin al preşedintelui Camerei Consultanţilor Fiscali, se constituie Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, denumit în continuare Colectiv.
(3) Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte componenţa comisiei de examinare, a comisiei de evaluare, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, atribuţiile şi preşedinţii acestora, denumite în continuare comisii de examen.
(4) La solicitarea Camerei Consultanţilor Fiscali, ministrul finanţelor publice poate desemna prin ordin specialişti din cadrul Ministerului Finanţelor Publice care să facă parte din comisiile de examen.

Art. 3.
(1) Componenţa comisiilor de examen se va stabili la fiecare examen organizat central sau teritorial. Aceste comisii vor fi formate atât din consultanţi fiscali membri ai Camerei Consultanţilor Fiscali, cât şi din specialişti în domeniul disciplinelor de examen.
(2) Responsabilii de săli şi membrii personalului de supraveghere şi evaluare pentru examen pot fi contractaţi şi din mediul universitar.

Art. 4.
Consiliul superior al Camerei Consultanţilor Fiscali stabileşte prin hotărâre, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, data de susţinere, locul desfăşurării examenului, tematica şi bibliografia, precum şi locul de depunere a dosarelor de înscriere şi perioada în care se depun.

CAPITOLUL II
Organizarea şi desfăşurarea examenului

Art. 5.
(1) Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal, candidaţii, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;
b) să aibă o experienţă profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activităţi:
b1) elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislaţiei fiscale;
b2) administrare fiscală;
b3) elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile;
b4) activitate financiar-contabilă;
b5) activitate didactică universitară în domeniul finanţelor publice, fiscalitate, politici fiscale şi bugetare, contabilitate financiară, finanţele instituţiilor publice;
b6) activitate de consultant fiscal asistent;
c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la lit. b);
d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
e) să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
f) să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal.
(2) Dosarul de înscriere se depune sau se transmite prin servicii poştale, cu confirmare de primire, la Camera Consultanţilor Fiscali şi va conţine documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a)—e), astfel:
a) cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 1;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare, în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;
d) carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;
i) 3 fotografii 2/3 cm.

Art. 6.
(1) Pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent, candidaţii, persoane fizice, trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să aibă calitatea de licenţiat al unei instituţii acreditate de învăţământ superior cu durata stabilită de lege;
b) să aibă o experienţă profesională de minimum 2 ani;
c) să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legătură cu exercitarea activităţilor prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. b);
d) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
e) să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;
f) să promoveze examenul pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal asistent,
(2) Dosarul de înscriere se depune sau se transmite prin servicii poştale, cu confirmare de primire, la Camera Consultanţilor Fiscali şi va conţine documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a)—e), astfel:
a) cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 2;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii superioare, în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;
d) carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;
e) actul de identitate, în copie;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) certificatul de cazier fiscal;
h) adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;
i) 3 fotografii 2/3 cm.