În Monitorul Oficial nr. 277 din 15 aprilie a.c. a fost publicată Hotărârea nr. 16/2014 a Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea curţilor de arbitraj de pe lângă Camerele Notarilor Publici din România.


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Legalis 2.0 – Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie.
Afla totul despre cele mai noi module Legalis 2.0: Dreptul UE si CEDO | Drept Public


În extras:

Art. 1

(1) Pe lângă Camerele Notarilor Publici, denumite în continuare Camere, se pot constitui şi funcţiona curţi de arbitraj, în conformitate cu art. 48 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Curtea de arbitraj este o instituţie permanentă de arbitraj, neguvernamentală, fără personalitate juridică, independentă în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, care funcţionează pe lângă Cameră şi care îşi desfăşoară activitatea în condiţiile legii.

(3) Curtea de arbitraj poate soluţiona numai litigii izvorâte din actele şi procedurile notariale.

(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Curţii de arbitraj, precum şi organele de conducere ale acesteia se aprobă de Camere, pe baza prezentului regulament-cadru, aprobat de Consiliul Uniunii Naţionale a Notarilor Publici din România, denumit în continuare Consiliul Uniunii.

(5) Activitatea curţilor de arbitraj de pe lângă Camere se desfăşoară conform prevederilor Legii nr. 36/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului de aplicare a Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.333/C/2013, ale Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură civilă, ale prezentului regulament-cadru şi ale regulilor de procedură arbitrată din Regulamentul de organizare şi funcţionare de la nivelul fiecărei Camere, stabilit pe baza prezentului regulament-cadru aprobat de Consiliul Uniunii.

Art. 2

Activitatea Curţii de arbitraj este coordonată de către Consiliul de conducere al Curţii de arbitraj, denumit în continuare Consiliul.

Art. 3

(1) Consiliul este format din preşedinte, vicepreşedinte, un secretar şi 2 membri propuşi de preşedintele Camerei şi aprobaţi de către Colegiul director al Camerei, pe lângă care funcţionează Curtea de arbitraj.

(2) Preşedintele Consiliului este şi preşedintele Curţii de arbitraj, pe care o va reprezenta în relaţiile interne şi internaţionale.

(3) În cazuri excepţionale, preşedintele Curţii de arbitraj poate delega atribuţiile sale către un alt membru al Consiliului.

(4) Membrii Consiliului îşi exercită funcţia pe un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.

(5) Consiliul îşi desfăşoară activitatea în baza unui regulament propriu de organizare şi funcţionare.

Art. 4

Membrii Consiliului pot primi o indemnizaţie lunară.

Art. 5

Curtea de arbitraj îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) soluţionează litigiile izvorâte din actele şi procedurile notariale, îndeplinite de notarii publici care îşi desfăşoară activitatea în circumscripţia Camerei respective, în condiţiile prevăzute de prezentul regulament, de Codul de procedură civilă, de regulile de procedură arbitrală stabilite de către Camere, precum şi de legile speciale în domeniu şi de convenţiile internaţionale la care România este parte;

b) organizează şi administrează activitatea de arbitraj;

c) elaborează modele de convenţii arbitrale;

d) identifică şi dezbate aspectele de drept ivite în procedura arbitrajului;

e) colaborează cu celelalte instituţii cu competenţe similare, în vederea desfăşurării unor acţiuni comune de promovare a arbitrajului, în general, şi ale arbitrajului notarial, în special;

f) ţine evidenţa documentelor privind practica arbitrală notarială, întocmeşte culegeri de practică arbitrală şi asigură documentarea necesară în domeniul arbitrajului notarial;

g) face propuneri privind îmbunătăţirea organizării şi desfăşurării arbitrajului notarial;

h) colaborează cu alte instituţii de arbitraj din străinătate şi urmăreşte evoluţia arbitrajului în Uniunea Europeană şi pe plan internaţional;

i) îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a arbitrajului, în conformitate cu dispoziţiile legale.