În Monitorul Oficial nr. 323 din 4 iunie 2013 a fost publicat Ordinul nr. 688/2013 al ministrului Finanţelor Publice privind componenţa şi funcţionarea Comisiei fiscale centrale.

În cadrul actului normativ se arată:


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


Art. 1

(1) Activitatea de aplicare unitară a legislaţiei fiscale de către Comisia fiscală centrală, activitate prevăzută la art. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, art. 5 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 3 alin. (1) pct. 36 din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, se exercită prin emiterea unor decizii. Acestea se emit în următoarele cazuri:

– aplicarea neunitară a prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi legislaţiei subsecvente acesteia, precum şi a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi legislaţiei subsecvente acesteia, de către reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;

– existenţa unor puncte de vedere divergente, formulate de două sau mai multe direcţii de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice şi, respectiv, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cu privire la interpretarea sau aplicarea prevederilor mai sus menţionate.

(2) Activitatea de soluţionare a conflictelor de competenţă apărute între organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun, prevăzută de art. 37 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se exercită prin emiterea de decizii de stabilire a organului fiscal competent.

Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei fiscale central prevede, printre altele:

I

Prevederi generale

Art. 1

Aplicarea unitară a legislaţiei prevăzute la art. 1 din ordin, precum şi soluţionarea conflictelor de competenţă apărute între organe fiscale care nu sunt subordonate unui organ ierarhic comun se realizează prin intermediul Comisiei fiscale centrale, denumită în continuare Comisia, structură interdepartamentală care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi care este coordonată de secretarul de stat din Ministerul Finanţelor Publice care răspunde de politicile şi legislaţia fiscală, în calitate de preşedinte al acesteia.

Art. 2

Comisia este compusă din 7 membri cu drept de vot în cadrul şedinţelor, menţionaţi la anexa nr. 1 din ordin. În cazul dezbaterii cauzelor ce reprezintă conflicte de competenţă privind administrarea creanţelor bugetelor locale, comisia se completează cu încă 5 membri, respectiv reprezentanţii structurilor asociative ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi consiliilor judeţene din România, precum şi cu reprezentantul desemnat al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Art. 3

(1) Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală selectează problematica ce intră în sfera de competenţă a Comisiei şi o propun spre dezbatere.

(2) Documentaţia necesară sesizării Comisiei se înaintează de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice sau Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin preşedintele acesteia, către Compartimentul Comisia fiscală centrală, aflat în coordonarea secretarului de stat cu atribuţii în domeniul politicii şi legislaţiei fiscale din cadrul Ministerului Finanţelor Publice. Situaţiile care privesc conflicte de competenţă privind administrarea creanţelor bugetelor locale sunt sesizate de către oricare dintre părţile aflate în conflict, cu anexarea documentelor care probează existenţa acestuia.