În Monitorul Oficial nr. 271 din 14 mai 2013 a fost publicat Ordinul nr. 60/2013 al ministrului Afacerilor Interne privind înfiinţarea liniei telefonice şi a adresei de poştă electronică pentru sesizarea actelor/faptelor de discriminare, a comportamentelor de hărţuire sau a tratamentelor similare îndreptate împotriva personalului Ministerului Afacerilor Interne, precum şi pentru stabilirea unor măsuri organizatorice.

În cadrul actului normativ se arată:


Timp de 10 zile puteti evalua GRATUIT continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


Art. 1

(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin se înfiinţează, la nivelul Direcţiei secretariat general şi protocol din Ministerul Afacerilor Interne, denumit în continuare minister, o linie telefonică şi o adresă de poştă electronică pentru sesizarea oricăror acte/fapte de discriminare, comportamente de hărţuire sau tratamente similare săvârşite de către personalul ministerului asupra personalului din minister.

(2) Instalarea şi întreţinerea tehnică a liniei telefonice şi a adresei de poştă electronică prevăzute la alin. (1) se realizează prin grija Direcţiei pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei din minister.

(3) Numărul liniei telefonice şi adresa de poştă electronică înfiinţate potrivit alin. (1) se comunică prin dispoziţie a secretarului general al ministerului către toate structurile/unităţile ministerului. Comunicarea se realizează de către Direcţia secretariat general şi protocol din minister.

(4) Şefii/Comandanţii structurilor/unităţilor ministerului iau măsurile necesare în vederea aducerii la cunoştinţa personalului din subordine a dispoziţiei prevăzute la alin. (3).

 Art. 2

Linia telefonică poate fi apelată de către personalul ministerului, de luni până vineri, între orele 8,00 şi 22,00.

 Art. 3

(1) Preluarea apelurilor telefonice şi a mesajelor se face de către personal anume desemnat din cadrul Direcţiei secretariat general şi protocol din minister.

(2) Organizarea şi desfăşurarea activităţilor de preluare a apelurilor telefonice şi a mesajelor se realizează potrivit unei proceduri de lucru comune elaborate de către Direcţia secretariat general şi protocol împreună cu Direcţia generală management resurse umane din minister.

(3) Toate sesizările care au ca obiect acte/fapte de discriminare, comportamente de hărţuire sau tratamente similare la locul de muncă sunt aduse în atenţia conducerii ministerului, care dispune, potrivit legii, efectuarea de verificări.

(4) Sesizările se soluţionează prin procedura medierii prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul constatării unor abateri disciplinare se aplică sancţiunile disciplinare, potrivit legii.

(5) Sesizările primite care semnalează fapte ce nu fac obiectul actelor/faptelor de discriminare, comportamentelor de hărţuire sau tratamentelor similare la locul de muncă se înaintează Serviciului relaţii cu publicul din cadrul Direcţiei secretariat general şi protocol din minister, care ia măsuri de soluţionare a acestora în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare, şi cu procedurile vizând organizarea şi desfăşurarea activităţilor de primire, evidenţă, examinare şi soluţionare a petiţiilor de la nivelul ministerului.

 Art. 4

În înţelesul prezentului ordin, temenii „discriminare“ şi „hărţuire“ se interpretează în sensul prevăzut la art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la art. 4 lit. a)–d), g) şi h) din Legea nr. 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.