Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie a suferit modificari si completari produse de Hotararea 4/2012 publicata in M. Of. 123/2012.

Va prezentam forma consolidata / actualizata a Regulamentului, asa cum poate fi aceasta vizualizata in Biblioteca pentru informare juridica online Legalis 2.0:


 Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


Regulament/2004 … Art. 9

(1) Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie prezintă Consiliului Superior al Magistraturii propunerile Colegiului de conducere pentru numirea, promovarea, transferul, suspendarea şi încetarea din funcţie a magistraţilor-asistenţi.

(2) Preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie poate delega magistraţii-asistenţi, în interesul serviciului, cu acordul scris al acestora, în funcţiile de prim-magistrat-asistent sau de magistrat-asistent-şef, pe o perioadă de cel mult 6 luni. Delegarea magistraţilor-asistenţi poate fi prelungită, cu acordul scris al acestora, de preşedintele Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cel mult încă 6 luni. Pe perioada delegării, magistraţii-asistenţi beneficiază de toate drepturile prevăzute de lege pentru funcţia în care sunt delegaţi.

(3) Delegarea şi prelungirea delegării, prevăzute la alin. (2), se dispun prin ordin al preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

modificat de
Hotărâre nr. 4/2012 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 16 februarie 2012, M. Of. 123/2012 ;


Regulament/2004 … Art. 19

Colegiul de conducere al înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie are următoarele atribuţii:

a) aprobă Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă, precum şi statele de funcţii şi de personal al înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;

a1) aprobă compunerea completelor de 5 judecători şi a completelor din cadrul secţiilor;

a2) sesizează Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu cereri de recurs în interesul legii;

b) analizează candidaturile depuse pentru funcţia de judecător la înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi prezintă Plenului Consiliului Superior al Magistraturii raportul consultativ asupra promovării în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

b) propune Consiliului Superior al Magistraturii judecătorii care vor face parte din comisiile de concurs pentru promovarea în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;

c) propune Consiliului Superior al Magistraturii numirea, promovarea, transferul, suspendarea şi încetarea din funcţie a magistraţilor-asistenţi;

d) primeşte candidaturile judecătorilor înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru funcţia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii;

e) verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege de către judecătorii înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care şi-au depus candidaturile pentru funcţia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii;

f) organizează şi supraveghează rezolvarea petiţiilor, în condiţiile legii;

g) propune proiectul de buget al înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;

h) aprobă normele privind cheltuielile de protocol, drepturile şi obligaţiile personalului trimis în ţară sau în străinătate pentru misiuni cu caracter temporar;

i) stabileşte numărul autoturismelor din parcul auto al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, precum şi regimul folosirii acestora;

j) dezbate şi aprobă măsurile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

modificat de
Hotărâre nr. 4/2012 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 16 februarie 2012, M. Of. 123/2012 ;

Hotărâre nr. 24/2010 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 25 noiembrie 2010, M. Of. 819/2010 ;


Regulament/2004 … Art. 192

(1) În îndeplinirea atribuţiei prevăzute la art. 19  lit. b), Colegiul de conducere propune Consiliului Superior al Magistraturii, distinct pentru fiecare secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care se organizează concursul, judecătorii din cadrul secţiei respective care vor fi numiţi ca membri în comisiile de concurs – comisiile de evaluare, comisiile de soluţionare a contestaţiilor împotriva evaluării, comisiile de elaborare a subiectelor, comisiile de corectare şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă.

(2) Acelaşi judecător nu poate fi propus pentru a face parte în acelaşi timp din comisia de evaluare şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor împotriva evaluării, respectiv din comisia de elaborare a subiectelor, din comisia de corectare şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă.

(3) Colegiul de conducere propune Consiliului Superior al Magistraturii, în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi cu respectarea dispoziţiilor alin. (2), judecătorii care vor fi numiţi ca membri supleanţi în comisiile de concurs.

(4) Judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pot fi propuşi pentru numirea în comisiile de concurs, ca membri sau ca membri supleanţi, pe baza consimţământului scris, exprimat anterior.

modificat de
Hotărâre nr. 4/2012 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 16 februarie 2012, M. Of. 123/2012 ;


Regulament/2004 …. Art. 193

Colegiul de conducere al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie transmite Institutului Naţional al Magistraturii lista cuprinzând toţi judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care şi-au exprimat acordul de a face parte din comisiile de concurs, pentru a fi incluşi în baza de date constituită de Institutul Naţional al Magistraturii, cu precizarea specializării fiecărui judecător.

modificat de
Hotărâre nr. 4/2012 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 16 februarie 2012, M. Of. 123/2012 ;


Regulamentul/2004 … Art. 46

(1) Evaluarea judecătorilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face la fiecare 3 ani de către o comisie constituită prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, conform Regulamentului privind evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor.

(2) Evaluarea celor 3 judecători – 2 membri desemnaţi şi un membru supleant – care fac parte din comisia de evaluare a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se face de o comisie formată din 2 judecători cu grad profesional corespunzător, desemnaţi de Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii dintre membrii săi.

modificat de
Hotărâre nr. 4/2012 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 16 februarie 2012, M. Of. 123/2012 ;


Regulament/2004 … Art. 109

(1) În cursul lunii ianuarie a fiecărui an se face evaluarea activităţii din anul precedent a personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu excepţia judecătorilor şi a magistraţilor-asistenţi, a căror activitate se evaluează potrivit art. 46 şi 55.

(1) În cursul lunii ianuarie a fiecărui an se face evaluarea activităţii din anul precedent a personalului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu excepţia judecătorilor şi a magistraţilor-asistenţi, a căror activitate se evaluează potrivit Regulamentului privind evaluarea activităţii profesionale a judecătorilor şi procurorilor şi Regulamentului privind evaluarea activităţii profesionale a magistraţilor-asistenţi din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

(2) Personalul înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu excepţia judecătorilor, poate fi avansat în grade şi trepte profesionale, precum şi în funcţii de conducere, potrivit legii, pe baza rezultatelor obţinute în activitatea profesională şi a aptitudinilor dovedite, confirmate de şefii ierarhici.

(3) Salariul de merit se acordă personalului înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care s-a remarcat în mod deosebit în activitatea depusă şi care a avut o conduită exemplară în cadrul instituţiei.

modificat de
Hotărâre nr. 4/2012 – pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 16 februarie 2012, M. Of. 123/2012 ;


Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie