Ordinul nr. 2359/2011 modifica Normele metodologice (O 2548/2009) de aplicare a prevederilor OUG nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta.

Va prezentam articolele care au suferit modificari, in forma consolidata/actualizata a acestora, asa cum pot fi vizualizate in Biblioteca juridico-economica online Legalis 2.0:


Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie


Ordin 2548/2009 …. Norme Metodologice … Art. 12

(1) Transferul sumelor reprezentând prefinanţarea solicitată de beneficiari conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare se realizează cu condiţia existenţei următoarelor documente:

a) solicitare scrisă din partea beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare;

b) un contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiat între beneficiar şi un operator economic, cu excepţia proiectelor a căror implementare se realizează fără încheierea vreunui astfel de contract;

c) scrisoare de garanţie bancară pentru suma aferentă prefinanţării solicitate, numai în cazul proiectelor care intră sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis.

c) instrument de garantare emis în condiţiile legii de o societate bancară sau de o societate de asigurări pentru suma aferentă prefinanţării solicitate numai în cazul proiectelor care intră sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis.

(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b) proiectele care nu presupun încheierea unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări în prima fază de implementare, cu condiţia ca în contractele/deciziile/ordinele de finanţare să se specifice termenul până la care beneficiarul se angajează să prezinte un astfel de contract.

(3) În cazul în care beneficiarul nu face dovada încheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări cu un operator economic în condiţiile prevăzute la alin. (2), Autoritatea de management are responsabilitatea recuperării sumelor prevăzute la alin. (1).

modificat de
Ordin nr. 2359/2011 – pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 din 26 iulie 2011, M. Of. 527/2011 ;


Ordin 2548/2009 …. Norme Metodologice … Art. 13

(1) Prefinanţarea se acordă în cotă de maximum 10% din valoarea eligibilă a proiectului, în cel puţin două tranşe, cu excepţia proiectelor majore, pentru care cota de prefinanţare poate fi de maximum 20%.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul proiectelor pentru care contractele/deciziile/ordinele de finanţare prevăd depunerea a cel mult două cereri de rambursare, prefinanţarea se poate acorda într-o singură tranşă.

(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul proiectelor care intră sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis, prefinanţarea se poate acorda într-o singură tranşă, în cotă de maximum 35% din valoarea totală a finanţării, conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare.

modificat de
Ordin nr. 2359/2011 – pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 din 26 iulie 2011, M. Of. 527/2011 ;

Ordin nr. 12/2010 – privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă din 4 ianuarie 2010, M. Of. 39/2010 ;


Ordin 2548/2009 …. Norme Metodologice … Art. 14

(1) În condiţiile prevăzute la art. 13 alin. (1), prima tranşă de prefinanţare se acordă în cotă de maximum 5% din valoarea eligibilă a proiectului.

(2) Următoarele tranşe de prefinanţare pot fi acordate beneficiarului numai după autorizarea cheltuielilor efectuate, în valoare de minimum 60% din valoarea cumulată a tranşelor anterioare de prefinanţare.

(3) În aplicarea prevederilor art. 17 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile de management au obligaţia recuperării prefinanţării prin stabilirea în contractele/deciziile/ordinele de finanţare a unui procent de deducere a prefinanţării de minimum 30%, aplicat la valoarea fiecărei cereri de rambursare transmise de beneficiar, cu excepţia cererii de rambursare în cadrul căreia cuantumul prefinanţării rămase de recuperat reprezintă mai puţin de 30% din aceasta şi cu excepţia ultimei cereri de rambursare.

(4) Autorităţile de management au obligaţia recuperării integrale a prefinanţării acordate în cazul proiectelor pentru care beneficiarii nu transmit nicio cerere de rambursare în termen de maximum 4 luni de la primirea acesteia.

(5) În cazul proiectelor pentru care beneficiarii nu transmit, în termen de maximum 6 luni de la primirea primei tranşe de prefinanţare, cereri de rambursare în cuantum de minimum 20% din valoarea prefinanţării acordate, autorităţile de management au obligaţia recuperării prefinanţării neutilizate pentru efectuarea cheltuielilor eligibile incluse în cererile de rambursare primite.

(6) Pentru a putea beneficia de prefinanţare, beneficiarii, alţii decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)–(3) şi la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia să deschidă un cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinanţării şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor, inclusiv acordarea de avansuri către contractori şi/sau transferul de sume către parteneri, în cazul proiectelor implementate în parteneriat.

(7) În cazul în care contul menţionat la alin. (6) este deschis la Trezoreria Statului, sumele primite ca prefinanţare, aferente acelor tipuri de cheltuieli care nu pot fi efectuate din acest cont, potrivit reglementărilor în vigoare, pot fi transferate de către beneficiari în conturi deschise la bănci comerciale, cu condiţia efectuării cheltuielilor respective în termen de 3 zile lucrătoare de la data efectuării transferului.

(8) Suma reprezentând diferenţa dintre dobânda acumulată în contul menţionat la alin. (6) corespunzătoare sumelor de prefinanţare rămase disponibile în cont şi valoarea impozitelor aferente şi a comisioanelor de gestionare a contului respectiv se raportează Autorităţii de management şi se deduce de către aceasta din sumele rambursate beneficiarilor, cel târziu până la plata finală inclusiv.

modificat de
Ordin nr. 2359/2011 – pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 din 26 iulie 2011, M. Of. 527/2011 ;

Ordin nr. 1825/2011 – pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 din 30 martie 2011, M. Of. 235/2011 ;

Ordin nr. 12/2010 – privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă din 4 ianuarie 2010, M. Of. 39/2010 ;


Ordin 2548/2009 …. Norme Metodologice … Art. 32

(1) Liderul şi partenerii care sunt finanţaţi integral sau parţial din fonduri publice cuprind în bugetul propriu numai sumele necesare finanţării valorii totale a activităţilor pe care le desfăşoară în cadrul proiectului.

(2) Prin excepţie de la prevederile art. 7 şi 8, în cazul proiectelor implementate în parteneriat, liderul are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilităţi în vederea primirii de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare şi plată atât a sumelor aferente prefinanţării, cât şi a celor aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului şi restituirii contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite de liderul şi/sau partenerii prevăzuţi la art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009.

(3) Liderul parteneriatului care este finanţat integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale poate solicita acordarea de prefinanţare în numele partenerilor care pot primi prefinanţare, conform art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

(4) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data încasării, în conturile de disponibilităţi proprii şi/sau în conturile de disponibilităţi ale partenerilor deschise la Trezoreria Statului/instituţii de credit din România şi/sau în conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscală propriu şi/sau al partenerilor, la unităţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfăşoară activitatea.

(41) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data încasării în:

a) conturile de venituri ale bugetului de stat, deschise pe codul de identificare fiscală al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în cazul liderilor de parteneriat/partenerilor ale căror proiecte sunt finanţate integral din bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, conform art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009;

b) conturile de venituri ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscală al unităţilor administrativ-teritoriale prin bugetele cărora sunt finanţate proiectele respective, în cazul liderilor de parteneriat/partenerilor care au calitatea de entităţi finanţate integral din bugetele locale.

(42) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 6 zile lucrătoare de la data încasării, într-un cont deschis pe numele partenerului la o instituţie de credit din străinătate prin intermediul unui cont propriu deschis la o instituţie de credit din România, în situaţia în care partenerul este o persoană juridică înregistrată fiscal într-un alt stat membru al Uniunii Europene şi nu are un cont deschis la o instituţie de credit din România.

(5) Liderul are obligaţia transmiterii unei notificări scrise atât partenerilor, cât şi Autorităţii de management, cu privire la efectuarea viramentului în conturile de venituri conform prevederilor alin. (4), în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data virării, notificare la care anexează o copie a ordinului de plată şi a extrasului de cont.

(6) Partenerii finanţaţi integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale au obligaţia verificării încasării sumelor în conturile de venituri conform alin. (4), în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data primirii notificării.

(7) În cazul în care încasarea sumelor prevăzute la alin. (4) nu s-a efectuat, partenerii sunt obligaţi să transmită o notificare scrisă atât liderului, cât şi Autorităţii de management, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data constatării.

(8) Liderul şi partenerii au obligaţia să îşi deschidă conturi pentru primirea sumelor aferente prefinanţării, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (2)–(4), precum şi conturi pentru primirea rambursării cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, în conformitate cu prevederile art. 34 şi 35.

(8) Liderul şi partenerii au obligaţia să îşi deschidă conturi pentru primirea sumelor aferente prefinanţării, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (6)–(8), precum şi conturi pentru primirea rambursării cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, în conformitate cu prevederile art. 34 şi 35.

modificat de
Ordin nr. 2359/2011 – pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 din 26 iulie 2011, M. Of. 527/2011 ;

Ordin nr. 1080/2010 – pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 din 10 mai 2010, M. Of. 345/2010 ;

Ordin nr. 12/2010 – privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă din 4 ianuarie 2010, M. Of. 39/2010 ;


Ordin 2548/2009 …. Norme Metodologice …Art. 35

(1) În cazul beneficiarilor prevăzuţi la art. 5 alin. (1)–(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, conturile de venituri prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. b), în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale, sunt:

a) conturile de venit ale bugetului de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

a.1.1) 20.45.01.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

a.1.2) 20.45.01.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

a.2) pentru Fondul Social European:

a.2.1) 20.45.01.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

a.2.2) 20.45.01.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

a.3) pentru Fondul de Coeziune:

a.3.1) 20.45.01.03.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

a.3.2) 20.45.01.03.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

b) conturile de venit ale bugetului asigurărilor sociale de stat, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

b.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

b.1.1) 22.45.03.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

b.1.2) 22.45.03.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

b.2) pentru Fondul Social European:

b.2.1) 22.45.03.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

b.2.2) 22.45.03.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

c) conturile de venit ale bugetului asigurărilor pentru şomaj, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

c.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

c.1.1) 28.45.04.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

c.1.2) 28.45.04.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

c.2) pentru Fondul Social European:

c.2.1) 28.45.04.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

c.2.2) 28.45.04.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

d) conturile de venit ale bugetului fondului naţional de asigurări sociale de sănătate, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

d.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

d.1.1) 26.45.05.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

d.1.2) 26.45.05.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

d.2) pentru Fondul Social European:

d.2.1) 26.45.05.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

d.2.2) 26.45.05.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

(2) În cazul instituţiilor publice prevăzute la art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, conturile în care se virează sumele aferente prefinanţării şi rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzătoare contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite sunt:

a) conturile de venit ale bugetului local, în care se virează sumele reprezentând prefinanţarea şi rambursarea aferentă cheltuielilor corespunzătoare finanţării din instrumente structurale:

a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regională:

a.1.1) 21.45.02.01.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

a.1.2) 21.45.02.01.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

a.1.3) 21.45.02.01.03 „Prefinanţare“;

a.2) pentru Fondul Social European:

a.2.1) 21.45.02.02.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

a.2.2) 21.45.02.02.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

a.2.3) 21.45.02.02.03 „Prefinanţare“;

a.3) pentru Fondul de Coeziune:

a.3.1) 21.45.02.03.01 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;

a.3.2) 21.45.02.03.02 „Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

a.3.3) 21.45.02.03.03 „Prefinanţare“;

b) conturile de venit ale bugetului local, în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare cofinanţării de la bugetul de stat şi finanţării contravalorii taxei pe valoarea adăugată: 21.42.02.20 „Subvenţii de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare“.

(3) Pentru conturile de venituri bugetare prevăzute la alin. (1), Trezoreria Statului eliberează extrase de cont beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor, după caz, pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective.

(31) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), pentru conturile de venituri bugetare prevăzute la alin. (1), Trezoreria Statului eliberează extrase de cont Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pe al cărui cod de identificare fiscală sunt deschise conturile respective pentru beneficiarii prevăzuţi la art. 5 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

(32) Pentru conturile de venituri bugetare prevăzute la alin. (2), Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităţilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităţilor administrativ-teritoriale în calitate de beneficiari, cât şi pentru sumele cuvenite entităţilor finanţate integral din bugetele acestora.

(4) În cazul beneficiarilor, alţii decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)–(3) şi art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, conturile deschise la Trezoreria Statului conform prevederilor art. 14 alin. (2) sunt următoarele:

a) 50.25.15 „Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009“;

b) 50.09.02 „Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate de la bugetul de stat reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009“;

c) 50.28.01 „Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 al instituţiilor publice ale administraţiei publice locale finanţate integral din venituri proprii“;

d) 50.10.01 „Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul local“;

e) 50.98.03 „Disponibil al operatorilor economici reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009“;

 f) 50.98.04 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009.

(4) În cazul beneficiarilor, alţii decât cei prevăzuţi la art. 5 alin. (1)–(3) şi art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, cu modificările şi completările ulterioare, conturile deschise la Trezoreria Statului conform prevederilor art. 14 alin. (6) sunt următoarele:

a) 50.25.15 „Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009″;

b) 50.09.02 „Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate de la bugetul de stat reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009″;

c) 50.28.01 „Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, al instituţiilor publice ale administraţiei publice locale finanţate integral din venituri proprii”;

d) 50.10.01 „Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009, al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul local”;

e) 50.98.03 „Disponibil al operatorilor economici reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009″;

f) 50.98.04 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 362/2009″.

(5) În cazul beneficiarilor din sectorul privat, conturile deschise la Trezoreria Statului în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzătoare contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite sunt următoarele:

a) 50.98.01 „Disponibil al operatorilor economici aferent proiectelor finanţate din instrumente structurale şi din cofinanţarea acestora“;

b) 50.98.02 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finanţate din instrumente structurale şi din cofinanţarea acestora“.

(6) În cazul beneficiarilor instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, care îşi gestionează sumele prevăzute în bugetul de venituri şi cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilităţi (instituţii de învăţământ superior, spitale publice, instituţii sanitare publice), conturile în care se virează sumele aferente prefinanţării şi rambursării cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzătoare contravalorii taxei pe valoarea adăugată plătite sunt următoarele:

a) 50.47.11 „Disponibil aferent prefinanţării pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare“, cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinanţării şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor;

b) 50.47.09 „Disponibil aferent proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare“, cont prin care se gestionează sumele rambursate de Autorităţile de management/Autoritatea de certificare şi plată.

(7) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, contul de disponibilităţi care se deschide pe numele liderului parteneriatului, în vederea primirii sumelor aferente proiectului conform prevederilor art. 32 alin. (2), este 50.14.01 „Disponibil aferent proiectelor derulate în parteneriat conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009“.

modificat de
Ordin nr. 2359/2011 – pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 din 26 iulie 2011, M. Of. 527/2011 ;

Ordin nr. 12/2010 – privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă din 4 ianuarie 2010, M. Of. 39/2010 ;


Timp de 14 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie