In M. Of. 282/2011 a fost publicat O 1977/2011 privind modificarea Ordinului 1786/2010. Au fost modificate Art. 4, Anexa 1, Anexa 2, Anexa 3.

Va prezentam in continuare modificarile din Ordinul 1786/2010, asa cum pot fi acestea vizualizate in Biblioteca Legislativa online Legalis 2.0 :

Timp de 10 zile puteti testa GRATUIT tot continutul Bibliotecii Legislative Legalis 2.0. Legislatie consolidata, Jurisprudenta romaneasca si europeana, Doctrina, Reviste online, Bibliografie

Ordinul 1786/2010 ….. Art. 4

Înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a unei persoane impozabile se consideră valabilă începând cu:

a) prima zi a lunii următoare celei în care s-a comunicat persoanei impozabile decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, pentru alte situaţii decât cele prevăzute la lit. b) şi c);

b) data reactivării contribuabilului declarat inactiv prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;

c) data înregistrării în registrul comerţului a menţiunii privind reluarea activităţii, după caz.

modificat deOrdin nr. 1977/2011 – privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.786/2010 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare din 15 aprilie 2011, M. Of. 282/2011 ;

Ordinul 1786/2010 …. Anexa 1

PROCEDURĂ
de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA

CAPITOLUL I
Dispoziţii generale

1. Prezenta procedură se aplică de către compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrării fiscale, denumit în continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului fiscal competent, în următoarele situaţii:

a) persoanele impozabile sunt obligate să se înregistreze în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile art. 153 sau 1531, după caz, din Codul fiscal şi nu solicită înregistrarea;

b) pentru anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile care figurează în lista contribuabililor inactivi şi a celor aflaţi în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului;

c) pentru anularea înregistrării pentru achiziţii intracomunitare, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, conform art. 1531 din Codul fiscal, când persoana respectivă se înregistrează în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, conform art. 153 din Codul fiscal;

d) pentru anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanei care nu era obligată să solicite înregistrarea sau nu avea dreptul să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal.

2. Prin organ fiscal competent, în sensul prezentei proceduri, se înţelege organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana impozabilă ori în evidenţa căruia aceasta se află înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de procedură fiscală, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite în România, conform art. 1251 alin. (2) din Codul fiscal, după caz.

3. În sensul prezentei proceduri, persoana impozabilă este cea definită la art. 127 din Codul fiscal.

CAPITOLUL II
Înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a persoanelor impozabile obligate să se înregistreze în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile art. 153 sau 1531, după caz, din Codul fiscal şi care nu solicită înregistrarea
1. Când se constată că o persoană impozabilă îndeplineşte condiţiile pentru înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile art. 153 sau 1531, după caz, din Codul fiscal, şi nu a solicitat înregistrarea, organul fiscal notifică respectiva persoană în vederea înregistrării în scopuri de TVA.

2. Prin excepţie, organul fiscal nu notifică persoana impozabilă în situaţia în care constatarea a fost efectuată de organele cu atribuţii de inspecţie fiscală, cu respectarea dispoziţiilor pct. 62 alin. (2) lit. a) din normele metodologice.

3. Notificarea se întocmeşte de compartimentul de specialitate, în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin; un exemplar se comunică contribuabilului, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.

4. Dacă, urmare notificării, contribuabilul se prezintă în termen de 5 zile şi depune declaraţia de menţiuni în vederea înregistrării în scopuri de TVA, organul fiscal competent prelucrează declaraţia şi emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, conform prevederilor legale în vigoare.

5. Data înregistrării în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare celei în care a fost depusă declaraţia de menţiuni.

5. Data înregistrării în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare celei în care a fost depusă declaraţia de menţiuni, data reactivării contribuabilului declarat inactiv prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau data înregistrării în registrul comerţului a menţiunii privind reluarea activităţii, după caz.

6. Dacă declaraţia de menţiuni se depune după începerea procedurii de înregistrare din oficiu, procedura se sistează prin referat motivat, înregistrarea fiscală efectuându-se în baza declaraţiei de menţiuni a contribuabilului.

7. În cazul în care contribuabilul prezintă organului fiscal competent documente din care să rezulte că nu are obligaţia de a solicita înregistrarea în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă şi întocmeşte un referat prin care propune sistarea procedurii de înregistrare, din oficiu, a contribuabilului. Referatul se aprobă de conducătorul unităţii fiscale. Sistarea procedurii de înregistrare, din oficiu, se aduce, de îndată, la cunoştinţa contribuabilului.

8. Prin unitate fiscală, în sensul prezentei proceduri, se înţelege administraţia finanţelor publice a municipiului, oraşului sau comunei, administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, administraţia finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii, Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti sau Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, după caz.

9. În cazul în care contribuabilul nu se prezintă în urma notificării, compartimentul de specialitate, în baza datelor deţinute, întocmeşte un referat prin care propune înregistrarea în scopuri de TVA a contribuabilului respectiv.

10.1. În baza referatului aprobat de conducătorul unităţii fiscale se emite decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin. Decizia se întocmeşte în două exemplare; un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

10.2. Decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA se emite, pentru situaţia prevăzută la pct. 2 din prezentul capitol, pe baza deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare şi/sau a raportului de inspecţie fiscală care cuprind constatări privind neîndeplinirea obligaţiei de înregistrare în scopuri de TVA.

11. Împotriva deciziei privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

12. Data înregistrării, din oficiu, în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare comunicării deciziei prevăzute la pct. 10 din prezentul capitol.

12. Data înregistrării, din oficiu, în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare comunicării deciziei prevăzute la pct. 10 sau data reactivării, respectiv data înregistrării în registrul comerţului a menţiunii privind reluarea activităţii, după caz.

13. După comunicarea deciziei, compartimentul de specialitate emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, pe care îl comunică persoanei impozabile potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală.

14. În situaţia în care, după comunicarea deciziei şi a certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, contribuabilul se prezintă la organul fiscal competent cu documente din care rezultă că nu are obligaţia să solicite înregistrarea în scopuri de TVA sau dacă din constatările organelor de inspecţie fiscală rezultă că înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a fost făcută pe baza unor informaţii insuficiente, organele fiscale competente vor anula înregistrarea în scopuri de TVA a respectivului contribuabil. Anularea înregistrării se va efectua cu efect din prima zi în care contribuabilul a fost înregistrat.

15. În situaţia prevăzută la pct. 14, decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, certificatul de înregistrare în scopuri de TVA şi referatul prin care s-a propus înregistrarea în scopuri de TVA a contribuabilului se desfiinţează, în condiţiile prevăzute la art. 47 din Codul de procedură fiscală.

16. Odată cu înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, se aplică şi sancţiunile pentru nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de înregistrare fiscală sau de menţiuni, prevăzute la art. 219 din Codul de procedură fiscală.

17. Compartimentul de specialitate transmite lunar compartimentului cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale datele de identificare ale persoanei impozabile înregistrate, din oficiu, în scopuri de TVA, pentru cuprinderea în programul de inspecţie fiscală. Nu se transmit datele de identificare ale persoanelor impozabile pentru care sunt aplicabile dispoziţiile pct. 2.

CAPITOLUL III
Anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA
SECŢIUNEA 1
Anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care figurează în lista contribuabililor aflaţi în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului

1. În vederea anulării înregistrării în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 alin. (9) teza a doua din Codul fiscal, compartimentul de specialitate din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti selectează, din baza de date pusă la dispoziţie de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, contribuabilii din sfera de administrare pentru care a fost înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară.

2. Compartimentul de specialitate prevăzut la pct. 1 din prezenta secţiune înscrie în dreptul fiecărui contribuabil seria şi numărul certificatului de înregistrare în scopuri de TVA şi transmite listele administraţiilor finanţelor publice în a căror evidenţă fiscală sunt înregistraţi contribuabilii respectivi, pentru anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA.

3. Dispoziţiile pct. 1 sunt aplicabile în mod corespunzător şi de către compartimentul de specialitate din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.

4. Compartimentul de specialitate din cadrul fiecărui organ fiscal competent analizează lista primită şi întocmeşte un referat prin care propune, pentru toţi contribuabilii din listă, anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA.

5. Pe baza referatului aprobat de către conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.

6. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare celei în care a fost declarată starea de inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului. Cu aceeaşi dată se anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.

7. Decizia se întocmeşte în două exemplare; un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.

8. Împotriva deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

9. După comunicarea deciziei către persoana impozabilă, compartimentul de specialitate operează în Registrul contribuabililor anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA.

SECŢIUNEA a 2-a
Anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care figurează în lista contribuabililor inactivi

1. Organele fiscale anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care figurează în lista contribuabililor inactivi aprobată potrivit reglementărilor legale în vigoare.

2. Procedura de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi se aplică ori de câte ori se emite un ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a acestuia.

3. După intrarea în vigoare a unui ordin pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi fiscal, Direcţia generală de tehnologia informaţiei înscrie în dreptul fiecărui contribuabil plătitor de TVA, declarat inactiv prin ordin, seria şi numărul certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, sortează contribuabilii în funcţie de organul fiscal competent şi comunică încheierea procedurii de actualizare a bazei de date direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, în vederea editării de către acestea a listelor cuprinzând contribuabilii înregistraţi ca plătitori de TVA declaraţi inactivi fiscali.

4. În termen de două zile lucrătoare, fiecare direcţie generală a finanţelor publice judeţeană şi a municipiului Bucureşti editează listele cuprinzând contribuabilii înregistraţi ca plătitori de TVA declaraţi inactivi fiscal şi le transmit administraţiilor finanţelor publice în a căror evidenţă fiscală sunt înregistraţi contribuabilii respectivi.

5. Dispoziţiile pct. 4, 5 şi 7–9 din secţiunea 1 a prezentului capitol sunt aplicabile în mod corespunzător.

6. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare celei în care a intrat în vigoare ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală prin care contribuabilul a fost declarat inactiv.

7. În cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi eliminaţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală din lista contribuabililor declaraţi inactivi, după intrarea în vigoare a unui astfel de ordin, Direcţia generală de tehnologia informaţiei sortează contribuabilii eliminaţi din lista contribuabililor inactivi, în funcţie de organul fiscal competent, şi comunică încheierea procedurii de actualizare a bazei de date direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, în vederea editării de către acestea a listelor respective.

8. În termen de două zile lucrătoare, fiecare direcţie generală a finanţelor publice judeţeană şi a municipiului Bucureşti editează şi transmit listele cuprinzând contribuabilii declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale a organului fiscal administraţiilor finanţelor publice în a căror evidenţă fiscală sunt înregistraţi contribuabilii respectivi.

9. Compartimentul de specialitate din cadrul fiecărui organ fiscal competent întocmeşte un referat prin care propune, pentru toţi contribuabilii din lista primită, desfiinţarea actelor emise ca urmare a declarării inactivităţii fiscale şi anularea scoaterii din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

10. După aprobarea referatului de către conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate operează desfiinţarea actelor întocmite ca urmare a declarării inactivităţii fiscale şi anulează scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, contribuabilul având calitatea de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, inclusiv în perioada cuprinsă între data înscrierii în lista contribuabililor inactivi şi data eliminării din această listă.

11. Compartimentul de specialitate emite noi certificate de înregistrare în scopuri de TVA pentru contribuabilii eliminaţi din lista contribuabililor inactivi ca urmare a erorii materiale a organului fiscal, în care se menţine data iniţială a înregistrării în scopuri de TVA din certificatele anterioare. Certificatele astfel emise se comunică persoanelor impozabile potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală.

SECŢIUNEA a 3-a
Anularea înregistrării în scopuri de TVA, conform art. 1531 din Codul fiscal, când persoana respectivă se înregistrează în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, când este declarată inactivă fiscal sau este în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerţului

1. Organele fiscale anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA, pentru achiziţii intracomunitare, efectuată în condiţiile art. 1531 din Codul fiscal, a persoanelor impozabile care se înregistrează în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal, a persoanelor declarate inactive fiscal sau a persoanelor aflate în inactivitate temporară înscrisă în registrul comerţului.

2. Anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, pentru achiziţii intracomunitare, conform art. 1531 din Codul fiscal, se aplică:

a) ori de câte ori persoana impozabilă înregistrată potrivit art. 1531 din Codul fiscal se înregistrează în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal sau organul fiscal înregistrează, din oficiu, respectiva persoană impozabilă în scopuri de TVA, în condiţiile prevăzute la art. 153 din Codul fiscal;

b) pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, care sunt declarate inactive fiscal prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi;

c) pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 1531 din Codul fiscal, pentru care a fost înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară.

3. În situaţiile prevăzute la pct. 2 lit. a), pentru contribuabilii care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal sau pentru care s-a emis decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat prin care propune anularea înregistrării în scopuri de TVA efectuate conform art. 1531 din Codul fiscal şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA, potrivit art. 1531 din Codul fiscal, existente la dosarul fiscal.

4. Pe baza referatului aprobat de către conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin. Dispoziţiile pct. 7 şi 8 din secţiunea 1 a prezentului capitol sunt aplicabile în mod corespunzător.

5. După emiterea deciziei de anulare, compartimentul de specialitate operează în Registrul contribuabililor anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, pentru achiziţii intracomunitare, şi anulează certificatele de înregistrare în scopuri de TVA emise potrivit art. 1531 din Codul fiscal, existente la dosarul fiscal.

6. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, pentru achiziţii intracomunitare, este data înregistrării în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal.

7. Pentru anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA potrivit art. 1531 din Codul fiscal, în situaţiile menţionate la pct. 2 lit. b) şi c), sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile secţiunilor 1 şi 2 ale prezentului capitol.

Ordinul 1786…. Anexa 2

NOTIFICARE

privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 153 alin. (8)/art. 1531 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

Către: Denumirea/Numele şi prenumele ……….

Domiciliu fiscal:

Localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., ap. ………., et. ………., judeţul/sectorul ……….

Cod de identificare fiscală ……….

Având în vedere că, potrivit informaţiilor şi documentelor existente în evidenţele organului fiscal, aveaţi obligaţia să solicitaţi înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 153/ art. 1531 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, vă rugăm ca, în termen de 5 zile de la primirea prezentei notificări, să vă prezentaţi la sediul nostru pentru a depune declaraţia de înregistrare/menţiuni pentru înregistrarea în scopuri de TVA sau pentru a ne prezenta documente din care să rezulte că nu aveţi obligaţia înregistrării.

În cazul în care nu depuneţi declaraţia de înregistrare/menţiuni sau nu prezentaţi organului fiscal documentele care să justifice că nu aveţi obligaţia de înregistrare în scopuri de TVA, organul fiscal va proceda la înregistrarea din oficiu.

Conducătorul unităţii fiscale

Numele şi prenumele ……….

Semnătura şi ştampila unităţii ……….

Întocmit

Numele şi prenumele ……….

Funcţia ……….

Semnătura ……….

Cod 14.13.07.60/î.o.

 

Ordinul 1786/2010 ….. Anexa 3

DECIZIE

privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 153 alin. (8)/art. 1531 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare

Către: Denumirea/Numele şi prenumele ……….

Domiciliu fiscal:

Localitatea ………., str. ………. nr. ………., bl. ………., ap. ………., et. ………., judeţul/sectorul ……….

Cod de identificare fiscală ……….

În baza prevederilor art. 153 alin. (8)/art. 1531 alin. (4) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a normelor metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a Notificării privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA nr. ………. din ………. şi a Referatului de analiză privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA nr. ………. din ………./a Deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare şi/sau a Raportului de inspecţie fiscală nr. ………. din ………. sau a Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. ………. din ………., vă comunicăm următoarele:

Potrivit informaţiilor şi documentelor existente la organul fiscal aveaţi obligaţia:

□ să vă înregistraţi în scopuri de TVA potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor metodologice de aplicare a acesteia, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare;

sau

□ să vă înregistraţi în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare sau pentru servicii, potrivit dispoziţiilor art. 1531 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

Întrucât nu aţi solicitat înregistrarea până în prezent, s-a procedat la înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, începând cu data de ………. 1) . Ca urmare, veţi proceda la aplicarea prevederilor legale, prevăzute de titlul VI „Taxa pe valoarea adăugată“ din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

Motivaţia înregistrării, din oficiu, în scopuri de TVA: ………. .

Împotriva prezentei decizii se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Conducătorul unităţii fiscale

Numele şi prenumele ……….

Semnătura şi ştampila unităţii ……….

Cod. 14.13.02.60/î.o.