Ordinul 1083/2011, publicat in M. Of. 171/2011, aproba procedura de lucru privind eliberarea carnetelor de munca salariatilor angajatorilor pentru care inspectoratele teritoriale de munca pastrau si completau, respectiv certificau legalitatea inregistrarilor efectuate in carnetele de munca.

Prezentam Ordinul 1083/2011 asa cum poate fi acesta vizualizat in Biblioteca Juridica online Legalis 2.0:

ORDIN Nr. 1.083/2011

pentru aprobarea Procedurii de lucru privind eliberarea carnetelor de muncă salariaţilor angajatorilor pentru care inspectoratele teritoriale de muncă păstrau şi completau, respectiv certificau legalitatea înregistrărilor efectuate în carnetele de muncă

M.Of. nr. 171 din 10.03.2011

Având în vedere:

– prevederile Legii nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată;

– prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, precum şi pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric, cu modificările şi completările ulterioare;

– prevederile art. 296 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare;

– prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 123/2010 pentru abrogarea Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă;

– Planul de propuneri privind eficientizarea activităţii Inspecţiei Muncii în domeniul relaţiilor de muncă, aprobat cu nr. 3.750/MCS din 11 august 2010,

în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:

Art. 1

Se aprobă Procedura de lucru privind eliberarea carnetelor de muncă salariaţilor angajatorilor pentru care inspectoratele teritoriale de muncă păstrau şi completau, respectiv certificau legalitatea înregistrărilor efectuate în carnetele de muncă, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2

Inspecţia Muncii şi inspectoratele teritoriale de muncă vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 3

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Ioan Nelu Botiş

ANEXĂ
PROCEDURA DE LUCRU

privind eliberarea carnetelor de muncă salariaţilor angajatorilor pentru care inspectoratele teritoriale de muncă păstrau şi completau, respectiv certificau legalitatea înregistrărilor efectuate în carnetele de muncă

I

Completarea şi certificarea înscrisurilor efectuate, în termenul prevăzut de lege, a carnetelor de muncă pe care inspectoratele teritoriale de muncă le au în păstrare şi completare

Art. 1

Carnetele de muncă vor fi completate la zi (cu date aferente până la 31 decembrie 2010), ultima înregistrare fiind cea prevăzută în anexa nr. 1. Carnetele astfel completate vor fi certificate de inspectoratul teritorial de muncă.

Art. 2

(1) Carnetele de muncă păstrate şi completate de către inspectoratele teritoriale de muncă se predau angajatorilor sau titularilor/împuterniciţilor legali pe bază de proces-verbal de predare-primire conform anexei nr. 2, respectiv anexei nr. 3, până la data de 30 iunie 2011.

(2) Carnetele de muncă păstrate şi completate de către inspectoratele teritoriale de muncă se predau angajatorilor conform programării postate pe site-ul acestora şi afişate la sediu, iar titularilor/împuterniciţilor legali pe baza unei cereri.

II

Certificarea şi contrasemnarea pentru legalitate a înscrierilor efectuate în carnetele de muncă de către angajatorii cărora li s-au aprobat păstrarea şi completarea acestora la sediu

Art. 3

(1) Angajatorii care au obţinut aprobare de păstrare şi completare a carnetelor de muncă la sediu le vor completa la zi (cu date aferente până la 31 decembrie 2010), ultima înregistrare fiind cea prevăzută în anexa nr. 1.

(2) Inspectoratele teritoriale de muncă vor programa angajatorii prevăzuţi la alin. (1) în vederea certificării şi contrasemnării carnetelor de muncă pentru care aceştia au obţinut aprobare de păstrare şi completare la sediu. Programul întocmit la nivel de inspectorat teritorial de muncă va fi postat pe site-ul acestuia şi afişat la sediu.

(3) Până la data programată de către inspectoratul teritorial de muncă, aşa cum se prevede la alin. (2), pentru verificarea, certificarea şi contrasemnarea înscrierilor din carnetele menţionate în procesul-verbal de predare-primire, angajatorii prevăzuţi la alin. (1) se vor asigura că:

a) în ceea ce priveşte carnetele de muncă pe care le gestionează, acestea au fost completate în baza contractelor individuale de muncă, a actelor adiţionale/deciziilor privind modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, înregistrate la inspectoratul teritorial de muncă, a actelor de studii/de calificare, a actelor de stare civilă (certificat de naştere, certificat de căsătorie etc.);

b) înscrierile eronate sau efectuate fără respectarea prevederilor legale au fost rectificate de unitatea care păstrează carnetul de muncă, rectificările certificându-se la cap. VII din carnetul de muncă.

Art. 4

Inspectorul din cadrul inspectoratului teritorial de muncă va verifica înainte să certifice înscrierile efectuate în carnetele de muncă dacă:

a) statele de plată şi declaraţiile fiscale lunare au fost înregistrate la inspectoratul teritorial de muncă, inclusiv statele de plată şi declaraţiile fiscale aferente lunii decembrie 2010;

b) există debite la plata comisionului;

c) înscrierile efectuate corespund cu documentele depuse la inspectoratul teritorial de muncă.

Art. 5

(1) Angajatorii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) vor preda inspectoratului teritorial de muncă carnetele de muncă completate la zi pe baza unui proces-verbal de predare-primire conform anexei nr. 4.

(2) La rubrica „Observaţii“, inspectorul va indica eventualele deficienţe constatate la data predării carnetelor de muncă de către angajatorii prevăzuţi la art. 3 alin. (1) şi va stabili o dată certă de remediere a acestora. Procesul-verbal de predare-primire astfel întocmit va fi returnat angajatorului împreună cu carnetele de muncă în care s-au constatat deficienţe.

(3) În situaţia în care, ca urmare a verificării documentelor existente în arhiva inspectoratului teritorial de muncă, se constată alte deficienţe, se va comunica angajatorului situaţia constatată şi se va proceda la înscrierea acesteia la rubrica „Observaţii“ din procesul-verbal de predare-primire prevăzut în anexa nr. 4, respectiv se vor returna carnetele de muncă operatorilor economici în vederea remedierii deficienţelor şi se va repeta procedura de predare-primire a acestora la o dată ulterioară stabilită de inspectoratul teritorial de muncă.

Art. 6

Operatorii economici vor completa procesul-verbal de predare-primire prevăzut în anexa nr. 4 cu informaţiile solicitate, în 3 exemplare, dintre care două pentru inspectoratul teritorial de muncă.

Art. 7

Procesul-verbal de predare-primire prevăzut în anexa nr. 5 se va întocmi în două exemplare şi se va completa de către inspectoratul teritorial de muncă. După verificarea, certificarea şi contrasemnarea carnetelor de muncă, un exemplar dintre cele două se va restitui operatorului economic odată cu carnetele de muncă.

Art. 8

Persoana desemnată de reprezentanţii legali ai angajatorilor prevăzuţi la art. 3 alin. (1) să reprezinte unitatea în relaţiile cu inspectoratul teritorial de muncă în scopul respectării prezentei proceduri va fi persoana care a fost împuternicită în mod expres să desfăşoare această activitate de predare-primire a carnetelor de muncă.

Art. 9

Inspectoratele teritoriale de muncă vor preda angajatorilor prevăzuţi la art. 3 alin. (1) carnetele de muncă ale salariaţilor, certificate şi contrasemnate pentru valabilitatea înscrierilor efectuate, până la data de 31 martie 2011.

Art. 10

Anexele nr. 1–5 fac parte integrantă din prezenta procedură de lucru.

Anexele pot fi vizualizate in aplicatia online Legalis 2.o prin crearea unui cont GRATUIT de testare, timp de 14 zile, a intregii baze de date.