CNA a modificat joi, 3 martie, Codul de reglementare a continutului audiovizualui, stabilind ca posturile de televiziune si radio vor putea sa difuzeze concursuri doar in cadrul programelor educative si de divertisment sau „emisiuni-concurs” ca atare.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, in sedinta de joi, sa defineasca mai bine, in noul Cod de reglementare a continutului audiovizual, concursurile interactive, subliniind rolul acestora de fidelizare, divertisment sau educarea publicului.

„In acest sens, concursurile pot fi inserate numai in programele educative si de divertisment, sau pot fi difuzate ca emisiuni-concurs. Premiile trebuie atribuite in baza unui regulament cunoscut de public”, a spus Rasvan Popescu, presedintele CNA, dupa votul membrilor Consiliului.

In privinta televotului sau sondajelor realizate de radiodifuzori, potrivit noului Cod al audiovizualului, publicul trebuie sa fie informat ca acestea nu sunt reprezentative pentru opinia publica si nu au valoarea unui sondaj de opinie realizat de un institut de specialitate. „Nu pot fi oferite recompense persoanelor chestionate tocmai pentru a da o valoare mai obiectiva unui astfel de demers”, a mai spus Rasvan Popescu.

Aceste prevederi vor intra in vigoare in momentul in care noul Cod al audiovizualului va fi publicat in Monitorul Oficial.

Sursa: Infolegal