Pe site-ul Baroului Timis s-a publicat Regulamentul de desfasurare a adunarilor generale ordinare, extraordinare si elective.

Citam din regulament:

REGULAMENTUL DE DESFASURARE A ADUNARILOR GENERALE ORDINARE, EXTRAORDINARE SI ELECTIVE DIN CADRUL BAROULUI TIMIŞ

1. CONVOCAREA, CONSTITUIREA ŞI FUNCŢIONAREA ADUNĂRII GENERALE
1.1 Adunarea generală este legal constituită din majoritatea avocaţilor înscrişi în Tabloul Baroului, care au dreptul de a exercita profesia, au achitat la zi taxele şi contribuţiile profesionale prevăzute de lege.
1.2 Nu participă la Adunarea Generală avocaţii incompatibili, avocaţii suspendaţi din profesie sau aflaţi sub imperiul unei sancţiuni disciplinare care atrage imposibilitatea participării la Adunarea Generală.
1.3 Adunarea Generală se convoacă în aceleaşi condiţii prevăzute de lege şi Statutul profesiei de avocat, pentru Adunarea Generală Ordinară sau, după caz Adunarea Generală Extraordinară.
1.4 Adunarea Generală Electiva este condusă de un prezidiu ales prin vot deschis şi format din 3 avocaţi definitivi şi condus de decanul de vârstă prezent. Adunarea Generala alege prin vot deschis un secretariat format din 2 persoane care redacteaza procesul verbal al lucrarilor.
1.5 Din prezidiu Adunarii Generale Elective nu pot face parte Decanul (chiar şi acela al cărui mandat încetează şi nu este neeligibil sau nu candidează pentru un nou mandat), membrii Consiliului baroului, ai Comisiei de Cenzori şi ai Comisiei de Disciplină ale căror mandate încetează. De asemenea, din prezidiu nu pot face parte candidaţii pentru oricare dintre funcţiile eligibile, rude sau afinii acestora până la gradul IV inclusiv precum şi avocaţii stagiari ai căror îndrumători candidează pentru oricare din funcţiile eligibile.
Decanul in exercitiu care nu candideaza pentru nici una din functiile de conducere ale profesiei poate face parte din prezidiu.
1.6 Adunarea Generală Electivă este comusă din 2 sesiuni: sesiunea destinată prezentării şi validării candidaturilor şi sesiunea destinată votării.
1.7 La Adunarea Generala Electiva avocatii isi exercita dreptul de vot personal .
La Adunarile Generale Ordinare sau Extraordinare care nu au pe ordinea de zi alegerea organelor de conducere ale profesiei prezenta avocatilor se poate face prin procura vizata de catre Decanul sau Prodecanul Baroului. Pot fi mandatari ai avocatilor doar avocatii definitivi.
Nu pot fi reprezentati prin procura avocatii stagiari.
Norma de reprezentare este de 1 la 10 in sensul ca un avocat definitiv poate reprezenta maxim 10 avocati definitivi.

2. ADUNAREA GENERALĂ ELECTIVĂ ALEGE URMĂTOARELE ORGANISME
– Decanul
– Consiliul Baroului
– Comisia de Cenzori
– Comisia de Disciplină
– Reprezentantul Baroului în Comisia Superioară de Disciplină
– Delegaţii Baroului la Congresul Electiv al Uniunii Naţionale a Barourilor din România

3. CONDIŢII DE ELIGIBILITATE
3.1 Pentru Decan:
– să fie avocat definitiv cu o vechime neîntreruptă în profesie de cel puţin 10 ani;
– să nu fi fost colaborator al fostei Securităţi;
– să aibă o pregătire profesională deosebită;
– să aibă o reputaţie neştirbită;
– sǎ nu fi fost sancționat disciplinar;
– sǎ nu fi fǎcut obiectul cerecetarii disciplinare;
– sǎ nu fi înregistrat întârzieri la plata obligaţiilor profesionale faţǎ de barou şi filialǎ;
– sǎ fi încheiat şi depus asigurarea de rǎspundere profesionlalǎ pânǎ la data de 31 decembrie a anului in curs, pentru anul urmator;
3.2 Pentru Consiliul Baroului:
– să fie avocat definitiv cu o vechime neîntreruptă în profesie de cel 8 ani;
– să nu fi fost colaborator al fostei Securităţi;
– să aibă o pregătire profesională deosebită;
– să aibă o reputaţie neştirbită;

– sǎ nu fi înregistrat întârzieri la plata obligaţiilor profesionale faţǎ de barou şi filialǎ;
– sǎ fi încheiat şi depus asigurarea de rǎspundere profesionlalǎ pânǎ la data de 31 decembrie a anului in curs, pentru anul urmator;

3.3 Pentru Comisia de Cenzori:
– să fie avocat definitiv cu o vechime neîntreruptă în profesie de cel 8 ani
– să nu fi fost colaborator al fostei Securităţi;
– să aibă o reputaţie neştirbită;
– să aibă o pregătire profesională temeinică;
3.4 Pentru Comisia de Disciplină:
– să fie avocat definitiv cu o vechime în profesie de cel 10 ani
– să nu fi fost colaborator al fostei Securităţi;
– să aibă o reputaţie neştirbită;
– să nu fi fost niciodată subiect al tragerii la răspundere disciplinară;
– să fie recunoscut pentru imparţialitate şi spiritul sau de dreptate;
3.5 Pentru candidatul Baroului în funcţia de membru al Comisiei Superioare de Disciplină
– să fie avocat definitiv cu o vechime în profesie de cel 10 ani
– să nu fi fost colaborator al fostei Securităţi;
– să aibă o reputaţie neştirbită;
– să nu fi fost niciodată subiect al tragerii la răspundere disciplinară;
– să fie recunoscut pentru imparţialitate şi spiritul sau de dreptate;
3.6 Pentru delegaţii Baroului la Congresul Electiv al Uniunii Naţionale a Barourilor din România
– să fie avocat definitiv cu o vechime neîntreruptă în profesie de cel puţin 8 ani;
– să nu fi fost colaborator al fostei Securităţi;
– să aibă o pregătire profesională deosebită;
– să aibă o reputaţie neştirbită;
– poate fi delegat la Congresele neelective avocatul cu o vechime de minim 4 ani in profesie
– pentru toate functiile de conducere din cadrul profesiei pot candida avocatii care nu au fost sanctionati disciplinar de catre comisia de disciplina in ultimii 3 ani

4. CONSILIUL BAROULUI
4.1 Potrivit legii, Consiliul Baroului este compus din consilieri, potrivit normei de reprezentare stabilită de art. 71, alin. 2 din Statutul Prfesiei de Avocat. Decanul şi Prodecanul sunt cuprinşi în acest număr.
4.2 Potrivit normei de reprezxentare stabilita de catre art 71 al. 2 din Statutul Profesiei, Baroul Timis alege un numar de 11 consilieri

5. COMISIA DE CENZORI
5.1 Comisia de Cenzori este compusă din 3 membrii. Comisia aleasa de catre Adunarea Generala va alege dintre cei 3 un presedinte
5.2 Adunarea Generală poate hotărâ alegerea unui număr de 2 membrii supleanţi.

6. COMISIA DE DSCIPLINĂ
Comisia de Disciplină este formată din 7 membrii. Comisia aleasa de catre Adunarea Generala va alege dintre cei 7 un presedinte

7. DEPUNEREA ŞI VALIDAREA CANDIDATURILOR
7.1 Cu 30 de zile mai înainte de data Adunării Generale Elective, avocaţii care doresc să candideze pentru funcţia de Decan sau pentru una din celelalte funcţii ale Baroului sau ale Uniunii Naţionale a Barourilor din România, îşi vor depune candidatura. Nedepunerea candidaturilor inauntrul acestui termen, duce la invalidarea acestora.
7.2 Un avocat care întruneşte condiţiile legale, îşi poate depune concomitent candidatura numai pentru funcţiile de Decan, membru al Consiliului Baroului şi delegat al Baroului la Congresul Electiv al Uniunii Naţionale a Barourilor din România.
7.3 Candidaturile se depun la secretariatul Baroului, fiind înregistrate în ordinea depunerilor şi consemnate într-un Registru special al candidaturilor.
7.4 Candidatura trebuie să conţină indicarea funcţiei pentru care se candidează şi satisfacerea condiţiilor de eligibilitate prescrise la art. 4 de mai sus.
7.5 După înregistrarea şi consemnarea candidaturilor, în termen de 24 de ore, Secretarul Şef asigură afişarea acestora la sediul Baroului, într-un loc accesibil tuturor avocaţilor.
7.6 În termen de 3 zile de la afişarea candidaturilor, orice avocat poate formula opoziţie motivată împotriva acestora.
7.7 Cu 15 zile mai înainte de Adunarea Generală Electivă, Consiliul Baroului verifică candidaturile, soluţionează eventualele opoziţii şi hotărăşte prezentarea candidaturilor Adunării Generale Elective. Toate operaţiunile vor fi consemnate într-un Raport semnat de membrii Consiliului şi de Decan, raport ce va putea fi consultat de orice avocat, la secretariatul baroului.
7.8 Consiliul baroului invalideaza candidaturile avocatilor care nu indeplinesc conditiile prevazute de art. 3 din prezentul regulament.

8. VALIDAREA CANDIDATURILOR
8.1 Adunarea Generală Electivă audiază şi dezbate Raportul Consiliului Baroului asupra candidaturilor depuse şi hotǎrǎşte prin vot deschis.
8.2 În caz de invalidare a candidaturii, candidatul este considerat retras din competiţia electivă.
8.3 În cazul în care numărul candidaturilor depuse şi valide nu acoperă componenţa organelor alese, Adunarea Generală Electivă poate admite propunerea sau prezentarea şi validarea unor candidaturi propuse cu ocazia intrunirii Adunarii Generale sub rezerva intrunirii conditiilor prevazute de art. 3 din prezentul regulament.

9. ALEGEREA COMISIEI ŞI A BIROURILOR ELECTORALE ALE SECŢIILOR DE VOTARE
9.1 Baroul Timiş se constituie ca o circumscripţie electorală. Adunarea Generală Electivă alege prin vot deschis o Comisie Electorală a Baroului, formata din 5 membrii, cu respectarea criteriilor prevăzute la art. 2.3. Membrii Comisiei Electorale aleg Preşedintele şi Vicepreşedintele, încheind în acest sens proces verbal.
9.2 După alegerea Comisiei Electorale şi a Birourilor secţiilor de votare, Preşedintele Adunării Generale Elective predă lista candidaturilor validate Preşedintelui Comisiei Electorale şi declară închisă sesiunea destinată propunerilor şi acceptării candidaturilor.

10. ORGANIZAREA PROCESULUI DE VOTĂRI
10.1 Secţia de votare se organizează de catre Barou, ea isi va desfasura activitatea la locul unde se desfasoara Adunarea Generala.
10.2 Votarea va avea loc exclusiv în incinta secţiei de votare. Este interzisă părăsirea secţiei de votare odată preluate buletinele de vot de către alegători.
10.3 Consiliul Baroului ia măsuri pentru organizarea procesului de votare. Urnele de vot vor fi confecţionate din material transparent şi vor fi repartizate astfel: una pentru Decan şi Consiliul Baroului şi una pentru celelalte Organisme alese. Urnele vor fi amplasate în interiorul secţiilor electorale, sub directa supraveghere a membrilor Comisiei electorale.
10.4 După închiderea sesiunii de prezentare şi validare a candidaţilor, Comisia electorală ia măsuri pentru tipărirea buletinelor de vot.
10.5 Buletinul de vot se elibereaza fiecarui avocat pe baza de semnatura de catre presedintele comisei electorale, care va stabili si durata procesului de votare.
10.6 Cu ajutorul personalului Baroului, se tipăresc buletinele de vot, pentru fiecare organism ales – un număr egal de buletine, cu numărul avocaţilor cu drept de vot. {a se vedea pct. 1 de mai sus}.
10.7 Buletinele de vot vor avea culori diferite pentru fiecare organism ales. Pentru organismele unipersonale, se va tipări un număr de buletine egal cu numărul alegătorilor. Pentru organismele colegiale, se va tipări un număr de buletine mai mare cu 10 % decât numărul alegătorilor.
10.8 Fiecare buletin de vot va avea aplicată pe verso ştampila de control cu inscripţia „Baroul Timiş. Adunarea Generală Electivă – (se menţionează luna şi anul)
10.9 Comisia de votare va avea la dispoziţie tabloul avocaţilor cu menţiunile de la pct. 1 de mai sus

11. DESFĂŞURAREA VOTĂRII
11.1 Fiecare avocat va semna pentru primirea buletinelor de vot.
11.2 Votul este secret.
11.3 Pentru exprimarea votului, vor fi arătate cu linie orizontală continuă, numele candidaţilor care nu sunt aleşi.
11.4 După completarea buletinelor de vot, acestea vor fi împăturite astfel încât ştampila de control să fie în exterior, după care vor fi introduse în urne.
11.5 Preşedintele Comisiei Electorale poate încuviinţa predarea unor buletine de vot suplimentare în caz de eroare materială, buletinele predate iniţial se vor anula şi despre aceasta se va face menţiune în procesul verbal.
11.6 Candidaţii pot participa personal la supravegherea desfăşurării votării sau prin reprezentanţi din rândurile membrilor baroului, înregistraţi ca atare la Comisia Electorală pe baza declaraţiei candidatului anterioare începerii procesului de votare.
11.7 Contestaţiile şi incidentele vor fi soluţionate de îndată de Birourile Secţiilor de Votare, care încheia în acest sens proces verbal. Procesul verbal va fi afişat de îndată la Secretariatul Baroului, afişarea ţinând loc de comunicare.
11.8 Persoana nemulţumită de soluţia dată asupra contestaţiei sale, o poate ataca de îndată la Comisia Electorală.

12. STABILIREA REZULTATULUI ALEGERILOR
12.1 La închiderea votării, Preşedintele Comisiei Electorale anulează buletinele nedistribuite prin scrierera cuvântului „anlat” în interiorul buletinului.
12.2 După închiderea votării, membrii Comisiei Electorale sau al Secţiilor de votare (în cazul organizării acestora) procedează la numărarea voturilor, în funcţie de voturile valabil exprimate şi atribuie mandatele în ordinea stabilită prin vot.
12.3 Candidaţii pot participa personal la supravegherea desfăşurării votării sau prin reprezentanţi din rândurile membrilor baroului, înregistraţi ca atare la Comisia Electorală pe baza declaraţiei candidatului anterioare începerii procesului de votare.
12.4 Votul este nul atunci când alegătorul alege un număr mai mare de candidaţi decât numărul membrilor organului profesiei care este ales. De asemenea votul este nul atunci când buletinul de vot rămane necompletat.
12.5 După efectuarea tuturor operaţiunilor, Preşedintele Comisiei {sau ai Secţiilor de Votare în cazul organizării acestora} întocmeşte procesul verbal, care va cuprinde:
– numărul total al votanţilor
– numărul total al voturilor exprimate
– numărul total al voturilor valabil exprimate
– numărul voturilor nule sau anulate
– numărul buletinelor de vot ca urmare a redistribuirii
– numărul buletinelor de vot distribuite ca urmare a comiterii unor erori
– ordinea voturilor pentru fiecare organism ales
– eventualele incidente sau contestaţii soluţionate de Comisia sau Biroul Secţiei, în cursul votării
12.6 În caz de egalitate al numărului de voturi pentru funcţia de Decan, se vor organiza alte alegeri.
12.7 Pentru funcţia de Decan, candidaţii trebuie să întrunească 50 % + 1 din numărul total al voturilor exprimate. În cazul în care nici unul dintre candidaţi nu întruneşte acest număr de voturi, se va organiza al doilea tur de srutin la care vor putea participa primii doi clasati dintre candidaţi. În caz de egalitate al numărului de voturi pentru locul al doilea, se va proceda la tragerea la sorţi a candidatului care va participa la cel de-al doilea tur de scrutin.
12.8 În caz de egalitate de voturi pentru ultimul loc eligibil al organismelor colective sau Delegat al Congresului Electiv al Uniunii Naţionale a Barourilor din România, se va proceda la tragere la sorţi, care va fi efectuata de catre presedintele comisiei electorale.

13. FINALIZAREA PROCESULUI ELECTORAL
13.1 Secretarul Comisiei va afişa de îndată procesul verbal la avizierul Baroului.
13.2 Preşedintele va preda la Secretariatul Baroului buletinele de vot neutilizate, buletinele cu voturi valabil exprimate, buletinele cu voturi nule sau anulate, procesele verbale. Despre aceasta, Secretarul Şef al Baroului va încheia proces verbal pe care îl va semna împreună cu Preşedintele Comisiei Electorale.
13.3 Secretarul Şef al Baroului va afişa rezultatul votului de îndată, într-un loc accesibil tuturor avocaţilor.
13.4 Procesele – verbale ale Comisiei Electorale ale Birourilor Secţiilor de Votare, precum şi întreg materialul votării vor putea fi consultate de orice avocat la Secretariatul Baroului. Consultarea materialelor votării (buletine de vot) se va putea face doar în prezenţa Preşedinţilor Comisiei Electorale.
13.5 Împotriva hotărârilor Comisiei Electorale, orice persoană interesată poate face plângere la Consiliul Uniunii Naţionale a Barourilor din România în termen de 15 zile de la afişarea rezultatului votării, în condiţiile legii.
13.6 Termenul de păstrare în arhiva Baroului pentru întreg materialul votării este de 4 ani.

Sursa: Baroul Timis