Publicat in M. Of. 137/2011, Ordinul 1654/2011 modifica precizarile privind modul de incasare a fondurilor banesti primite sub forma de donatii pentru diminuarea efectelor crizei economice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.810/2010. Au suferit modificari Art. 2, Art. 3, Art. 4, Art. 5, Art. 7 din ANEXA Ordinului 1810/2010.

Toate textele integrale ale actelor normative dar si intreaga legislatie consolidata a Romaniei, pot fi accesate gratuit, timp de 14 zile, in aplicatia Legalis 2.0.

Prezentam modificarile Anexei, din actul consolidat in Biblioteca  Legislativa online Legalis 2.0.

„… ANEXĂ  (la Ordinul 1810/2010)

PRECIZĂRI
privind modul de încasare a fondurilor băneşti primite sub formă de donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice

Art. 1
Sumele donate pentru diminuarea efectelor crizei economice constituie venituri ale bugetului de stat şi pot fi achitate în numerar sau prin virament, în contul 20.37.01.02 „Venituri ale bugetului de stat – Donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice“, deschis la Trezoreria Statului.

Art. 2
(1) Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei economice pot fi achitate de către persoanele fizice şi prin intermediul angajatorilor, în limita maximă a sumelor datorate de angajator acestora, pe baza dispoziţiei scrise a donatorilor în care vor preciza cuantumul sumelor care se donează, precum şi dacă doresc ca informaţiile privind identitatea şi sumele donate să fie făcute publice.

(1) Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei economice pot fi achitate de către persoanele fizice şi prin intermediul angajatorilor, în limita maximă a sumelor datorate de angajator acestora, pe baza dispoziţiei scrise a donatorilor în care vor preciza cuantumul sumelor care se donează.

(2) Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei economice care se virează de către persoanele fizice prin intermediul angajatorilor instituţii publice se achită de către acestea din conturile de cheltuieli bugetare sau de disponibilităţi, după caz, din care se achită obligaţiile către persoanele fizice donatoare.

modificat de
Ordin nr. 1654/2011 – pentru modificarea Precizărilor privind modul de încasare a fondurilor băneşti primite sub formă de donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.810/2010 din 17 februarie 2011, M. Of. 137/2011;

Art. 3
Abrogat.

modificat de
Ordin nr. 1654/2011 – pentru modificarea Precizărilor privind modul de încasare a fondurilor băneşti primite sub formă de donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.810/2010 din 17 februarie 2011, M. Of. 137/2011;

Art. 4
Precizări privind achitarea prin virament a sumelor aferente donaţiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

4.1. Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei economice, se achită prin virament, direct sau prin angajatori, în contul prevăzut la art. 1, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.

4.2. Sumele donate prin intermediul angajatorilor vor fi achitate de către aceştia, pe bază de ordine de plată, întocmite distinct pentru fiecare donator.

4.3. În ordinul de plată prin care donatorii sau angajatorii acestora achită sume în contul prevăzut la art. 1 se va avea în vedere înscrierea la rubricile destinate beneficiarului a următoarelor informaţii:

a) în rubrica „Beneficiar“ se vor înscrie: numele şi prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat – donaţii;

b) în rubrica „Codul de identificare fiscală“ se va înscrie codul de identificare fiscală al persoanei fizice donatoare, în cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea şi sumele donate, sau codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468), în cazul în care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea şi sumele donate, după caz;

b) în rubrica «Codul de identificare fiscală» se va înscrie codul de identificare fiscală al persoanei fizice donatoare sau codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468), după caz, în funcţie de opţiunea donatorului;

c) în rubrica „Cod IBAN beneficiar“ se va înscrie codul IBAN RO80TREZ70020370102XXXXX;

d) în rubrica destinată băncii beneficiarului se va înscrie Trezoreria operativă a municipiului Bucureşti.

modificat de
Ordin nr. 1654/2011 – pentru modificarea Precizărilor privind modul de încasare a fondurilor băneşti primite sub formă de donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.810/2010 din 17 februarie 2011, M. Of. 137/2011;

Art. 5
Precizări privind achitarea în numerar a sumelor aferente donaţiilor pentru diminuarea efectelor crizei economice

5.1. Donaţiile pentru diminuarea efectelor crizei economice se achită în numerar, direct sau prin angajatori, în contul prevăzut la art. 1, deschis la unităţile Trezoreriei Statului în raza cărora îşi au domiciliul persoanele fizice donatoare.

5.2. Persoanele fizice care achită donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice în numerar la ghişeele unităţilor Trezoreriei Statului şi care nu doresc publicarea informaţiilor privind identitatea şi sumele donate vor completa o declaraţie scrisă în acest sens, iar unităţile Trezoreriei Statului vor încasa sumele respective pe codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

5.2. Persoanele fizice care achită donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice în numerar la ghişeele unităţilor Trezoreriei Statului declară în scris dacă doresc încasarea sumelor pe codul de identificare fiscală al persoanei fizice donatoare, iar în măsura în care nu se declară cele menţionate, unităţile Trezoreriei Statului vor încasa sumele respective pe codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468).

5.3. Angajatorii instituţii publice care primesc sume în numerar de la donatori cu domiciliul fiscal în raza altei unităţi a Trezoreriei Statului decât cea a angajatorului depun sumele astfel încasate în contul 50.05 „Disponibil din sume de mandat şi în depozit“, deschis la unitatea Trezoreriei Statului la care îşi are deschise conturile instituţia publică. Concomitent cu depunerea sumelor în numerar, instituţia publică va prezenta unităţii Trezoreriei Statului ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) prin care virează donaţiile respective în contul 20.37.01.02 „Venituri ale bugetului de stat – Donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice“, întocmite potrivit precizărilor de la art. 4.

5.4. Angajatorii instituţii publice care primesc sume în numerar de la donatori cu domiciliul fiscal în raza aceleiaşi unităţi a Trezoreriei Statului cu cea a angajatorului depun sumele astfel încasate direct în contul 20.37.01.02 „Venituri ale bugetului de stat – Donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice“, pe bază de chitanţe pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii întocmite distinct pentru fiecare donator.

5.5. În chitanţa pentru încasarea de impozite, taxe şi contribuţii, prin care donatorii sau angajatorii prevăzuţi la pct. 5.4 achită sume în contul prevăzut la art. 1, se va avea în vedere înscrierea la rubricile destinate beneficiarului a următoarelor informaţii:

a) în rubrica „Pentru“ se vor înscrie: numele şi prenumele persoanei fizice donatoare sau Bugetul de stat – donaţii.

b) în rubrica „Codul de identificare fiscală“ se va înscrie codul de identificare fiscală al persoanei fizice donatoare, în cazul donatorilor care doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea şi sumele donate, sau codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468), în cazul în care donatorii nu doresc publicarea pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice a informaţiilor privind identitatea şi sumele donate, după caz.

b) în rubrica «Codul de identificare fiscală» se va înscrie codul de identificare fiscală al persoanei fizice donatoare sau codul de identificare fiscală atribuit Trezoreriei Statului (8609468), după caz, în funcţie de opţiunea donatorului.

modificat de
Ordin nr. 1654/2011 – pentru modificarea Precizărilor privind modul de încasare a fondurilor băneşti primite sub formă de donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.810/2010 din 17 februarie 2011, M. Of. 137/2011;

Art. 6
În sensul prezentelor precizări, prin angajator se înţelege persoana juridică care acordă drepturi băneşti unei persoane fizice.

Art. 7
Informaţii privind sumele donate pentru diminuarea efectelor crizei economice se publică pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice odată cu publicarea execuţiei bugetului general consolidat.

modificat de
Ordin nr. 1654/2011 – pentru modificarea Precizărilor privind modul de încasare a fondurilor băneşti primite sub formă de donaţii pentru diminuarea efectelor crizei economice, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.810/2010 din 17 februarie 2011, M. Of. 137/2011;

Toate textele integrale ale actelor normative dar si intreaga legislatie consolidata a Romaniei, pot fi accesate gratuit, timp de 14 zile, in aplicatia Legalis 2.0.