Ministrul mediului Laszlo Borbely a anuntat inca din luna septembrie a acestui an o triplare a taxei auto incepand de la 1 ianuarie 2011, in ideea obtinerii unor sume importante pentru bugetul alocat protejarii mediului si a innoirii parcului auto. Tot de la 1 ianuarie 2011 producatorii de masini vor fi obligati sa se adapteze normelor de poluare Euro 5, cumparatorii masinilor noi nefiind nici ei scutiti de taxa de poluare.
Cele mai afectate de aceasta marire vor fi insa masinile non-euro (cu o vechime de 15-20 ani) si masinile second-hand (euro 1, euro 2, euro 3 si euro 4). In aceste conditii, cumparatorii ar trebui sa stie ca taxa de poluare, chiar daca este obligatorie, poate fi recuperata sau evitata.
Casa de avocatura Coltuc, care are peste 1000 de dosare de recuperare a taxei, afirma ca aceasta poate fi abuziva in anumite cazuri.
“Daca aveti o masina second-hand cumparata dintr-un stat membru UE ar trebui sa stiti ca nu sunteti obligati sa platiti taxa de poluare, deoarece sunt incalcate principiile dreptului comunitar, in speta art.110 al Tratatului de instituire al CEE, privind libera circulatie a marfurilor pe teritoriul UE. Daca pentru masina pe care ati cumparat-o a fost achitata taxa de poluare intr-unul din statele membre UE, in momentul inmatricularii ei in Romania, tara membra UE din ianuarie 2007, obligatia de a achita din nou taxa pentru a putea inmatricula masina este discriminatorie, deoarece persoanele care isi cumpara o masina déjà inmatriculata in Romania nu sunt obligate sa plateasca din nou taxa de poluare.”, afirma avocat Coltuc Marius Vicentiu, fondator al Casei de avocatura Coltuc.
Sursa: www.observator.ro